A W11-es kódjelű versenyautó a katalán ring 5-ös kanyarjában adta meg magát, a csapat pedig később megerősítette, az olajnyomással akadtak gondjaik, emiatt pedig a motor elővigyázatosságból leállította magát.
Nem ez volt az első alkalom, hogy a Mercedesnek motorgondjai támadtak az előszezoni tesztek során: múlt héten a német istálló két erőforrást használt, Valtteri Bottas alatt ugyanis csütörtök délután ugyancsak megadta magát a motor, péntekre emiatt egy új egységet szereltek az autóba.
Emellett a Mercedes partnere, a Williams is sokat küszködött a V6-os erőforrásokkal a tesztidőszakban: a brit istálló már a harmadik aggregátot használja, Nicholas Latifi alatt ugyanis kétszer is elfáradt a technika.
George Russell, a Williams versenyzője elismerte, a Mercedes agresszív fejlesztéseket hajtott végre V6-os erőforrásán.
„A Mercedes nagyon nyomja a motorfonton, jelenleg egyértelműen a határokat feszegeti” – mondta a brit. „De ezek tesztek, és ilyen dolgok mindig megtörténnek. Viszont tudjuk, hogy motorszállítóként a helyzet magaslatán vannak.”
A Mercedes téli motorgondjait megelőzően a német gyártó motorfőnöke, Andy Cowell úgy fogalmazott, a fejlesztés során is komoly kihívásokkal kerültek szembe.
„Rengeteg minden zajlott Brixworth-ben, sok mindenen javítottunk az erőforrást tekintve, beleértve az ERS-rendszert és a belső égésű motort is” – mondta. „Mint mindig, most is néhány apró problémával találtuk szembe magunkat.”