A jelenlegi tervek szerint Ausztriában és Nagy-Britanniában is két futamot bonyolítanak le egyhetes különbséggel.
Mivel a két helyszínen a mezőny ugyanazt a vonalvezetést használja majd versenyein, fennáll a veszélye annak, hogy az a csapat, mely a legjobb formában teljesít majd az első futamon, a másodikon is verhetetlen lesz.
Annak érdekében, hogy izgalmasabbá tegyék a küzdelmeket, a csapatok egyeztetéseket folytattak arról, hogy a második versenyek rajtsorrendjéről ne hagyományos időmérő edzések, hanem olyan sprintfutamok döntsenek, melyek rajtsorrendjét a világbajnoki pontverseny állásának fordított sorrendje határozza meg.
A csapatok többsége támogatta is a javaslatot – csupán a Mercedes ellenáll, és mivel a szabálymódosításhoz minden istálló jóváhagyására szükség van, a formátumon nem fognak változtatni.
Vannak azonban még ötletek arra, hogy felpezsdítsék a hétvégéket, például az, hogy az egyazon helyszínen tartandó versenyhétvégék között a Pirelli megvariálja a felhasználható gumikeverékeket.
„Egyeztetünk róla jelenleg” – mondta Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója. „Két összetevő is van a második hétvégék esetében.”
„Meg kell bizonyosodnunk arról, hogy a versenyzők egész hétvégén köröznek, hiszen nem akarunk egy csendes pénteket amiatt, hogy már minden szükséges adat a rendelkezésükre áll.”
„A másik aspektus pedig az, hogy tehetünk-e bármit, amivel a rajongókat egy kicsit jobban feltüzeljük? Olyasvalamit, amiről a csapatok sem gondolják azt, hogy veszélyezteti versenyképességüket az F1-ben.”
„Nagyon apró dologról beszélek, mint például a gumikeverékekről, vagy ilyesmi. Megvizsgáljuk, hogy tehetünk-e bármit is. Ha például másféle keverékeket kellene használniuk, akkor lenne azért tennivalójuk.”
„De ez még közel sem biztos. Körbejárjuk a dolgot. Lehet, hogy semmi sem lesz belőle. Ha viszont lenne valami, amivel felpezsdíthetjük a második versenyt, az jó volna.”