Hamilton csapattársa, Valtteri Bottas mögött a 2. helyen végzett a nürburgringi időmérő edzésen, a kvalifikáció után pedig elárulta, ő szeretett volna egy alternatív stratégiával nekivágni a futamnak, a csapat azonban nem hagyta ezt.
Az időmérő második etapjában Hamilton és Bottas is a közepes keverékű gumikkal gurult először pályára, és bár a címvédő versenyképes kört futott, amivel bejuthatott volna a Q3-ba, végül mindkét autót kiküldték a lágy gumikkal is, amikkel aztán javítottak, így ezekkel az abroncsokkal kell startolniuk.
Toto Wolff elárulta, túl kockázatos lett volna a közepes keverékű gumikkal való rajtolás, hiszen már a rajtnál pozíciókat veszíthetnének vele a riválisokkal szemben. És Hamilton is belátja, jól döntött a csapat.
„Átbeszéltük a dolgot az értekezleten, és teljesen világos, hogy a lágy gumi a megfelelő a rajthoz, és ezzel Lewis is egyetértett” – mondta Wolff újságíróknak, köztük az F1Világ.hu munkatársainak nyilatkozva az időmérő után.
„Ennek oka pedig, hogy amennyiben a közepes keverékkel rajtolunk, 3-4 métert veszítünk a lágyakkal szemben, márpedig körülöttünk mindenki lágy gumikon van.”
„Szóval semmi értelme nem lett volna ekkora kockázatot vállalni. A Q2-ben világosan látszott, hogy senki sem kvalifikált a közepes gumikkal, szóval valós hátrányt jelentett volna az első pár körben. Egyértelmű döntés volt.”
„Nyilvánvalóan Lewis nem szeret a 2., vagy annál rosszabb helyen végezni. Ezért jelent számára mindig sokat egy alternatív stratégia – ő nem úgy működik, hogy csak úgy elfogadja, hogy követ egy másik autót. De a lágy gumi volt a helyes választás.”
Mivel a pénteki szabadedzéseket törölték a Nürburgringen, a csapatokra és a versenyzőkre komoly kihívás vár a mai futamon, hiszen rendkívül kevés adattal rendelkeznek – főleg az abroncsok működése kapcsán.
„Nem is arról van szó, hogy sötétben tapogatózunk, inkább csak alkalmazkodunk egy új helyzethez, kevesebb adattal dolgozunk, és elfogadjuk azt, hogy vasárnap éles helyzetben fogunk tanulni” – magyarázta a szakember.
„Az egész mezőny azt gondolja, hogy a lágy gumi a legjobb a rajthoz, és aztán majd meglátjuk, hogyan bontakozik ki a verseny, hogy egy, vagy két kiállás lesz-e.”