Portugál Nagydíj
2020 Eifel Grand Prix, Saturday - LAT Images Lewis Hamilton Mercedes
Fotó: Mercedes

Hamilton más gumitaktikát akart, de bízik a Mercedesben

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

Hamilton más gumitaktikát akart, de bízik a Mercedesben

A közepes keverékű gumikkal szeretett volna rajtolni a Forma-1-es Eifel Nagydíjon Lewis Hamilton, a világbajnoki éllovas viszont bízik csapata döntésében, így nem tart attól, hogy végül mégis a lágyabb abroncsokkal vág neki a vasárnapi futamnak.

Hamilton és csapattársa, Valtteri Bottas a szombati időmérő második szakaszában [Q2] először a közepes keverékű gumikkal gurultak pályára.

Miközben Hamilton a 2. helyet szerezte meg így, Bottas csak a 8. legjobb időt autózta, és megvolt a veszélye annak, hogy a finn nem jut tovább a Q3-ba.

A Mercedes úgy döntött, mindkét versenyautóra felteszik a lágy keveréket, így végül Hamilton és Bottas is javítani tudott addigi legjobbján. A szabályok szerint pedig azokkal az abroncsokkal kell rajtolniuk, melyekkel megfutották legjobb idejüket a Q2-ben.

„Továbbjuthattam volna a közepes keverékű gumikkal” – mondta Hamilton a kvalifikáció után. „Azokkal akartam rajtolni, egyszerűen csak azért, mert én mindig szeretek valami mást csinálni.”

„A csapat viszont úgy döntött, hogy mindketten ugyanolyan gumikkal indulunk. Meglátjuk, hogy helyes döntésnek bizonyul-e holnap. De biztos vagyok benne, hogy helyes volt. A másik stratégiával egy kicsit nehezebb lett volna.”

Hamilton az időmérőn végül alulmaradt Bottasszal szemben, így a vasárnapi futamot a 2. helyről kezdi meg.

„Meg kell néznem az adatokat. A Q2 határozottan jó volt, a Q3 viszont már nem annyira – egyik etap sem. A tapadás nem volt ugyanaz” – mondta a címvédő.

A Nürburgringen egyébként igazán hűvös időjárási körülmények fogadták a mezőnyt, a versenyzőknek pedig nehéz volt felmelegíteniük az abroncsokat. Hamilton azt mondja, ha holnap is ilyenek lesznek a körülmények, az első gumikkal nehéz lesz bánni.

„Általános hatása, hogy ha hűvösebb a pálya, az első gumik jobban köszködnek. Alulkormányzottabb ilyenkor az autó. Ha lesz biztonsági autós periódus, nehéz lesz újra életet lehelni a gumikba, az egyszer biztos.”

„De mindenki egy csónakban evez ezen a téren. Nem igazán tudom, meddig tudunk majd elmenni velük, de hűvösebb időben általában tovább bírják, mert más tartományban működnek.”

„Remélem, hogy izgalmas lesz holnap!”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!