Mercedes: A hosszú tengelytáv előny, nem pedig hátrány - F1VILÁG.HU

Mercedes: A hosszú tengelytáv előny, nem pedig hátrány

HIRDETÉS
A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff azt mondja, nem hátrányt, sokkal inkább előnyt jelent számukra idén az, hogy a riválisokénál hosszabb tengelytávú versenyautóval rendelkeznek.
HIRDETÉS

A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff azt mondja, nem hátrányt, sokkal inkább előnyt jelent számukra idén az, hogy a riválisokénál hosszabb tengelytávú versenyautóval rendelkeznek.

A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff azt mondja, nem hátrányt, sokkal inkább előnyt jelent számukra idén az, hogy a riválisokénál hosszabb tengelytávú versenyautóval rendelkeznek.

A német istálló versenyzői sokat küszködtek a Monacói Nagydíjon – a Mercedes alaposan kivizsgálta a Monte-Carlóban látottakat, ám végül arra a következtetésre jutott, hogy a hosszabb tengelytáv kis szerepet játszott csak a szenvedésben.

Sőt, az valójában a tempós helyszíneken komoly előnyökkel jár, ami azt jelenti, hogy bőven profitálnak az idei koncepcióból.

„18 hónappal ezelőtt úgy döntöttünk, hogy egy hosszabb autó nagyobb teljesítményt és több leszorítóerőt generál, mint egy rövidebb versenygép” – magyarázta Wolff.

„Az új szabályok, a szélesebb gumik, és a felfüggesztést érő terhelés miatt ezen koncepció mellett döntöttünk. Most a miénk a leghosszabb autó.”

„A szűk utcai pályákon ez talán hátrányt jelent, de ez a hátrány elenyésző ahhoz az előnyhöz képest, amivel rendelkezünk a gyors helyszíneken.”

„Alapvetően arról van szó, hogy 20 versenyre kell megtalálni a legjobb kompromisszumot, és nem pedig egy versenyre kell optimalizálni a csomagot.”

„Láthattuk a múltban, hogy bizonyos csapatok csak Monacóban voltak nagyon versenyképesek, vagy pedig éppen Monzában és Spában. A kompromisszumokról szól minden, márpedig mi az elmúlt években nagyon jó munkát végeztünk.”

Valtteri Bottas, az istálló ifjú versenyzője azt mondja, leginkább a beállításokkal kapcsolatos problémák miatt szenvedtek Monte-Carlóban.

Hirdetés

„Azt gondolom, a hosszú tengelytávnak minimális köze volt ehhez” – mondta a finn a Motorsport.com-nak.

„A csapat elvégezte a szimulációkat és számításokat, és a hosszabb tengelytáv csak minimális problémákat okozott. Sokkal inkább a beállításokkal voltak gondok.”

„Tanultunk ebből, egyszerűen csak az volt a gond, hogy nem találtuk el jól a beállításokat arra a pályára. Ráadásul a monacói egy olyan típusú helyszín, ahol a Ferrari autója eredendően jobb.”

„Sokkal jobb egyensúlya volt az autójuknak, márpedig egy versenyző számára ez rendkívül sokat számít.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!