Schumacher 2006 végén intett átmenetileg búcsút az F1-nek, amikor átadta helyét a Ferrarinál Kimi Räikkönennek.
Ross Brawnnak aztán sikerült meggyőznie a legendás versenyzőt arról, hogy visszatérjen a Forma-1-be: a Mercedes gyári csapatának felépítésében segédkezhetett.
Schumacher a három év alatt mindössze egyszer tudott felállni a dobogóra, a 2012-es Monacói Nagydíjon azonban közel kerülhetett volna a győzelemhez, hiszen egy fenomenális körrel megszerezte a rajtelsőséget a szűk utcai pályán.
Az előző, spanyolországi versenyről viszont magával vitt egy 5 rajthelyes büntetést, így csak a 6. pozícióból vághatott neki a versenynek.
James Vowles, a Mercedes stratégiai főnöke elárulta, összetört a szívük az elveszített rajtelsőség miatt.
„Rendkívüli módon örültem Schumacher teljesítményének. Szerintem pályafutása egyik legjobb köre volt, amellyel pole-t szerzett” – emlékezett vissza a szakember. „De a szívem szakadt meg miatta.”
„Annyira akartuk, hogy nyerjen egy versenyt ez a srác, mert őszintén megérdemelte volna. És rengeteg erőfeszítést tett a csapatba, élete nagy részét áldozta a csapatnak, így ez egy viszonzás lett volna. Még most is azt érzem, hogy nem kapta meg azokat az eredményeket, amiket megérdemelt volna.”
A Mercedesnél nagyon bánják, hogy nem tudtak jobb autót biztosítani a legendás versenyzőnek.
„Mindannyian azt akarjuk, hogy győzzön, de nem jött össze. Pár évvel később pedig abba sem tudtuk hagyni a nyerést…” – ezt már Ron Meadows, a Mercedes F1-es csapatának sportigazgatója nyilatkozta.
Schumacher számára végül nem sok babér termett a monacói versenyen: a 6. helyről rajtolva összeakaszkodott Romain Grosjeannal, és bár jelentős károkat nem szenvedett az autója, a tempó nem volt az igazi. Végül üzemanyagnyomás-probléma miatt a 63. körben feladta a versenyt.
A hétszeres világbajnok pár versennyel később, Valenciában a 3. helyen futott be, megszerezve pályafutása utolsó F1-es dobogóját.