Mivel az F1-es versenyautók gyökeres változásokon mentek keresztül 2022-re, azokat teljesen másképp kell majd vezetniük a pilótáknak – mindez pedig azt jelenti, hogy a motorgyártóknak is alkalmazkodniuk kellett a változásokhoz. Az idei évben ráadásul már E10-es, azaz 10 százalékban etanolt tartalmazó üzemanyagot kell használni a Forma-1-ben, ami ugyancsak rengeteg házi feladatot jelentett a motorrészlegek dolgozóinak.
Hywel Thomas, a Mercedes motorrészlegének vezetője elárulta, rendkívül összehangolt munka keretében dolgoznak együtt a brackley-i kasztnirészleggel, hogy a lehető legjobb csomaggal állhassanak elő.
„A 2022-es autó nagyon-nagyon más. Tudjuk, hogy az aerodinamika másmilyen. És az alapján, amit mondtak nekem, illetve a brackley-i gyárban elvégzett munka alapján úgy hisszük, hogy az autó másképp fog működni, és más dolgokat kér majd a versenyzőtől egy kanyarban, mint az elmúlt években” – mondta a szakember.
„Vannak szimulációink, elvégeztük a kalkulációkat, és módosítottuk a motort, illetve azt, ahogy hajt a motor, hogy készen álljunk. És képesek leszünk majd reagálni, amikor a versenyző másképp lép a gázra, és talán kicsit máskor. Természetesen borzasztóan kíváncsian várjuk már az első tesztet, hogy lássuk, ezek a szimulációk helyesek-e. Remélhetőleg igen. Ha nem, készen állunk arra, hogy módosítsunk az erőforráson, hogy a versenyző pontosan azt kapja, amit akar.”
Thomas kifejtette, az új szabályok lehetőséget adtak a Mercedesnek arra, hogy felülvizsgálja motorterveit, és optimalizálja V6-os erőforrását.
„Minden évben veszünk egy pillantást az erőforrásra, illetve arra, ahogy az be van építve a kasztniba, hogy a lehető legjobb köridőt kapjuk. 2022-ben teljesen új a kasztni, és ez azt jelenti, hogy ismét van lehetőségünk ezt megvizsgálni. Vannak olyan területek az autón, amik nagyon érzékenyek lesznek a köridő szempontjából. És lesznek olyanok is, amelyek kevésbé. Mi az erőforrással arra törekszünk, hogy amennyire csak lehet, távol legyünk ezektől az érzékeny területektől, hogy annyi rugalmasságot adjunk az autó tervezőinek, amennyit csak lehet, és olyan helyekre helyezzük el az erőforrás alkatrészeit, melyek kevésbé érzékenyek.”
„Szóval kéz a kézben dolgozunk a kasztnirészleggel, az összes mérnökkel, hogy az erőforrás pontosan oda passzoljon, ahová kell, hogy a lehető leggyorsabb csomaggal álljunk elő.”
Thomas beszélt arról is, a motorfejlesztések 2025 végéig tartó befagyasztása ugyancsak komoly kihívást jelent számukra.
„Az erőforrás teljesítményspecifikációja be van fagyasztva. Hogy mit is jelent ez? Azt, hogy 2022-től kezdve az új erőforrás érkezéséig – ami várhatóan 2026-ban történik meg – a motorok teljesítménye be van fagyasztva. Az év közepétől pedig az elektronikai rendszerek teljesítménye is be lesz fagyasztva. Ez azt jelenti, hogy az év során nem tudunk teljesítménynövelést célzó fejlesztésekkel előállni. Csak a megbízhatóság növelése érdekében tudunk újításokat pályára vinni.”
„Szóval az új üzemanyaggal, az erőforrás teljesítményének befagyasztásával, a teljesen új autóval és aerodinamikával, illetve az erőforrás beillesztésével óriási kihívásokkal szembesültünk.”