A brit pilóta magabiztosan vezetett a versenyben, abroncsai azonban igencsak elfogytak a futam végére, ráadásul egy friss garnitúra gumival Hamilton harcolhatott volna a leggyorsabb körért is.
Nagyjából 10 körrel a vége előtt Hamiltonnak jelezték is, hogy hajtson a bokszba, de aztán végül a pályán tartották őt – végül néhány körrel a leintés előtt hívták ki kerékcserére, melyet követően megfutotta a leggyorsabb kört, és megnyerte a futamot.
A Magyar Nagydíj leintése után Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója elárulta, nem volt könnyű döntés kihívni a címvédőt, hiszen Hamilton előnye Max Verstappennel szemben soha nem volt olyan kényelmes, hogy könnyedén vissza is jöjjön a holland elé. Ráadásul egy kerékcsere akarva akaratlanul is kockázatokat rejt magában.
„A kommunikációnk nem volt tiszta ezen a ponton, mert a délelőtti értekezleten abban állapodtunk meg, hogy nem fogunk kimenni a bokszba azért, hogy rámenjünk a leggyorsabb körre, mert túl kockázatos” – mondta a Mercedes csapatfőnöke újságíróknak, köztük az F1Világ.hu munkatársainak nyilatkozva a verseny után.
„Viszont az, hogy kihívjuk őt a 60 kör környékén annak érdekében, hogy levédjük magunkat arra az esetre, ha bejön a biztonsági autó, helyes döntés lett volna. Viszont az előnyünk soha nem volt kellően kényelmes, ráadásul forgalomba is kerültünk a lekörözöttek miatt.”
„Folyamatosan kommunikáltunk Lewisszal, és volt is némi zavar, és 3 körrel a vége előtt végül behívtuk őt, hogy rámehessen a leggyorsabb körre. De azt gondolom, sokat tanulhatunk a garázzsal és a versenyzővel folytatott kommunikációból, mert az nem volt tökéletes. Viszont végül jött az eredmény.”