Nézői szempontból kiábrándítóan ért véget a 2022-es Forma-1-es Olasz Nagydíj, ami Max Verstappen és Charles Leclerc végső összecsapása helyett egy hatkörös biztonsági autós fázissal ért véget. A futamot Verstappen vezette Leclerc előtt, amikor a 46. körben Daniel Ricciardo műszaki hiba miatt a pálya szélére húzódva leparkolt. A lerobbant McLaren eltávolítása túl lassan zajlott, így Verstappenék útját sárga zászlók övezték, miközben lassú tempóban becsorogtak a célba. A végeredmény nagy felhördülést okozott, amire az FIA egy közleménnyel reagált.
„Mindent megtettünk annak érdekében, hogy eltávolítsuk a 3-as számú autót és folytassuk a versenyzést, azonban a pályabírók nem voltak képesek üresbe tenni és a menekülőútra tolni az autót. Mivel számunkra a mentés biztonsága az elsődleges, az eset pedig egy piros zászlós megszakításhoz nem volt elég súlyos, így a verseny az FIA és a csapatok jóváhagyásával biztonsági autó mögött zárult” – magyarázták.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint lett volna elég idő a futam újraindítására, ha a biztonsági autó először nem a harmadik helyen álló George Russell elé hajt ki.
„Rossz autót vezettek fel, így mindenkit el kellett engedniük, hogy újra felzárkózzanak. Ki kell elemezni a részleteket, de szerintem bőven elég idő volt arra, hogy elengedjék őket egy olyan autó kimentése után, ami a pálya szélén parkolt le” – fogalmazott Horner az Olasz Nagydíj fiaskója után.