Nagy a nyüzsgés az Audinál az F1-es csatlakozás miatt - F1VILÁG.HU

Nagy a nyüzsgés az Audinál az F1-es csatlakozás miatt

HIRDETÉS
Nagy a sürgés-forgás az Audinál a német gyártó 2026-os Forma-1-es csatlakozása miatt – mondja Allan McNish, aki korábban versenyzőként és csapatfőnökként is dolgozott a négykarikásoknál.
Stefano Domenicali, Formula 1 President and CEO, Mohammed ben Sulayem, President of the International Automobile Federation (FIA), Markus Duesmann, Chairman of the Board of Management of AUDI AG, and Oliver Hoffmann, Member of the Board of Management for Technical Development of AUDI AG

Az Audi az új motorszabályok 2026-os bevezetésekor érkezik meg a száguldó cirkuszba, ma pedig már azt is tudni lehet, hogy a német vállalat a Sauber partnereként teszi mindezt. A csapat ambiciózus célokkal debütál, szeretne három éven belül nyerni a Forma-1-ben.

Bár a bemutatkozásig még három év van hátra, az Audi már most gőzerővel készül – erről beszélt a korábbi Forma-1-es versenyző, Allan McNish is, aki korábban az Audi színeiben versenyzőként vett részt a német gyártó Le Mans-i programjában, a Forma-E-ben pedig csapatfőnökként segítette a gyártót.

„Igazán mozgalmas volt az elmúlt 18 hónap, 2022 olyan hektikusan alakult, mint amilyet még nem láttam korábban” – mondta a skót a Motorsport Magazine podcastjében. „2026 még elég távolinak tűnik, de már itt van a kanyarban! 39 hónap van az első versenyig – na nem mintha számolnánk!”

„De miután több mint 20 éve vagyok már az Audinál, és ez is része ennek a fejlődésnek. Izgalmas időszak ez, és kétlem, hogy van bárki a vállalatnál, aki ne várná azt a bizonyos első versenyt 2026-ban.”

McNish 2002-ben versenyzett a Forma-1-ben a Toyota színeiben, a rá következő évben pedig a Renault harmadik számú versenyzője volt, mielőtt az Audihoz került.

„A Toyotával először a Le Mans-i programban vettem részt, majd jött az F1, ami egy teljesen más játék volt. Eleve a személyzet száma a háromszorosa volt a Forma-1-es programnak. De ez 20 éve volt, a költségek korlátlanok voltak, és motorból is annyit használtunk, amennyit lehetett. Egy hétvége során hármat is felhasználhattunk, most viszont szinte egy szezonra van ennyi!”

„Ami teljesen világos volt számomra, amikor a 2002-es év végén a Toyotától a Renault-hoz kerültem harmadik számú versenyzőnek, hogy az első körön a Renault-val Barcelonában gyorsabb volt, mint az időmérős köröm a Toyotával. Tehát a középmezőnyben harcolók, és a futamgyőzelmekért küzdők között óriási a szakadék.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Nagy a nyüzsgés az Audinál az F1-es csatlakozás miatt
Vasseur csillapítja a kedélyeket, miután Leclerc kiakadt Sainzra
Leclerc nagyon kiakadt Sainzra a Las Vegas-i verseny után
A Red Bullnál szuperlatívuszokban beszélnek Verstappenről
Verstappen odaszúrt a McLaren-vezérnek: „Eddig csak a leggyorsabb autóval tudtam bajnok lenni!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!