A világbajnok istálló csütörtökön került a figyelem középpontjába, miután kiderült, egy olyan rendszerrel szerelték fel autóikat, melynek köszönhetően versenyzőik a kormány segítségével változtatni tudnak az első kerekek összetartásán.
A belső kamerás felvételeken jól látható volt, hogy a katalán pálya egyeneseiben Lewis Hamilton enyhén maga felé húzta a W11-es versenyautó kormányát, minek hatására az első kerekek összetartása megváltozott. A kanyarok előtt aztán a kormányt visszaengedve a kerekek normál állásba helyezkedtek.
A feltételezések szerint a trükkös megoldással a gumik hőmérsékletét tudja jobban szabályozni a Mercedes. James Allison, az istálló technikai igazgatója részleteket nem árult el, azt azonban megerősítette, a rendszert használni akarják idén.
„Feltehetően nem árulok el többet annál, mint amit a TV-ben láttak, de van egy rendszer az autónkban, ami egy új ötlet. Van neve is, DAS-nak hívjuk, és egy további dimenziót rendel a kormányzáshoz a versenyző számára, ami reményeink szerint hasznos lesz idén. De hogy pontosan hogyan és miért használjuk, az olyasvalami, amit megtartunk magunknak.”
Allison kifejtette, nem aggódnak amiatt, hogy a rendszert betiltják, a fejlesztés során ugyanis folyamatos kapcsolatban voltak az FIA-val.
„Ez nem új az FIA számára. Egy ideje már beszéltünk róla velük. A szabályok elég világosak arra vonatkozóan, hogy mi tilos a kormányrendszerek esetében, és nagyon magabiztosak vagyunk, hogy mindenben megfelel a követelményeknek.”
Hamilton a délelőtti körözés után azt mondta, a rendszer használata nem vonta el a figyelmét a vezetésről, és örül annak, hogy a Mercedes új ötleteket valósít meg.
„Csak délelőtt használtam először, szóval nem igazán tudok sokat beszélni róla” – mondta.
„Próbáljuk jobban megérteni, de a biztonság szempontjából nem problémás, és az FIA szerint is rendben van a projekt. Számomra pedig biztató azt látni, hogy a csapat próbál innovatív lenni, és elöl maradni a játszmában. Ez a nagyszerű elméknek köszönhető csapaton belül, és remélhetőleg a hasznunkra válik.”