A két Mercedes meglepetésre a leggyorsabb volt az időmérő edzésen, így Valtteri Bottas vezetésével a világbajnok istálló kibérelte az első rajtsort egy olyan pályán, mely egyértelműen a Red Bullnak kedvezett.
A 3. helyről induló Max Verstappen azonban már rögtön a startot követően a két Mercedes elé tudott kerülni, és viszonylag könnyen megnyerte a futamot, ezzel 19 pontos előnyre tett szert az egyéni összetettben.
A verseny után Toto Wolff meglehetősen kritikusan fogalmazott Bottas rajtjával kapcsolatban, és Lewis Hamilton is azt mondta, csapattársa nyitva hagyta az ajtót Verstappen előtt.
A Mercedes stratégiai vezetője a minap elárulta azt is, pontosan mi lett volna Bottas szerepe a rajtot követően.
„A stratégia és az 1-es kanyarhoz való hozzáállás elég egyértelmű volt itt” – mondta James Vowles. „Ha Valtteri jól rajtolt volna, szélárnyékot adott volna Lewisnak, és megbizonyosodott volna arról, hogy levédi a Verstappen részéről érkező fenyegetést.”
„De úgy alakult, hogy Valtteri egy kicsit rosszabbul rajtolt, mint Verstappen és Lewis. Nem sokkal, nagyjából 4 méterről beszélünk, de ez elég volt ahhoz, hogy Lewis nem tudott bekerülni mögé.”
„Verstappen jó rajtja pedig azt jelentette, hogy nagyon-nagyon gyorsan Valtteri mellé tudott kerülni. Az eredmény pedig az lett, hogy hihetetlenül gyorsan egymás mellé kerültek hárman, az 1-es kanyarhoz vezető út korai szakaszán.”
A szakember arról is beszélt, Verstappen hiába volt az ideális íven, nem kellett volna, hogy ekkora különbség legyen az autók között a féktávon. Szerinte a holland vakmerősége is komoly szerepet játszott.
„A féktávokon lévő különbség néhány méter kellett volna, hogy legyen, nem pedig annyi, amennyit láttunk. A versenyzők végső soron ott fékeztek, ahol azt gondolták, hogy fékezni tudnak. Ha megnézzük Verstappen későbbi nyilatkozatát, abból is látható, hogy csak feltételezése volt, és reménykedett a legjobb végkifejletben, és végül működött is számára.”
„Ennek eredményeképpen pedig mi alulmaradtunk, és láttuk, hogy más autók elfékezték magukat. Köztük volt [Daniel] Ricciardo is, majd jött az ütközés, ami kiütötte Valtterit, aki így visszacsúszott a mezőny végére.”
A Red Bull stratégiai főnöke azt mondja, a Red Bullnak sokkal jobb autója volt a Mercedesnél a versenyen, ám lettek volna olyan stratégiai lehetőségeik, melyekkel harcba tudtak volna szállni, ha két autóval az élen tudnak maradni.
„Ha jól eljövünk, és megtartjuk az első két helyet, szerintem jó esélyünk lett volna arra, hogy az egész verseny során védekezzünk a Red Bull-lal szemben. Ezzel szemben, ha mi lettünk volna az elsők, és a két Red Bull van mögöttünk a második és harmadik helyeken, akkor rettentően nehéz lett volna megtartani a vezetést. Az egyik autóval hamar kiállhattak volna, a másikkal később.”
„Az, hogy végül a 2. helyen végeztünk, sajnos egy meglehetősen korrekt eredmény a teljesítmény alapján azok után, ami a rajtnál történt, és örülök, hogy meg tudtuk őrizni. Az egész versenyen védekező stratégiát alkalmaztunk.”