A Spában szombaton délután megrendezett esőfutamon a Forma-1-es mezőny az FIA utasítására extrém esőgumikon rajtolt el, ám mindössze két körre volt szükség ahhoz, hogy lényegében az egész mezőny lecserélje azokat átmeneti abroncsokra. A Pirelli legnagyobb vízkiszorítási mutatóval rendelkező abroncsait csak ritkán és rövid ideig használják a csapatok, ennek okát pedig George Russell és Charles Leclerc fejtegette.
„Az extrém esőgumik szinte teljesen haszontalanok” – magyarázta Russell a sprintfutamot követően. „Nagyon, nagyon rosszak. Valószínűleg hat-hét másodperccel lassabbak az átmeneti abroncsoknál. Kizárólag akkor használjuk ezeket, ha az intermediate gumik felúsznának a pályán lévő vízmennyiségen. Ezen változtatni kell.”
„Emlékszem, régi felvételeket néztem 2007-ből, amikor [Felipe] Massa és [Robert] Kubica Fujiban csatáztak, és a víz ellenére végig padlógázzal mentek. A Forma-3-as és Forma Renault-s időmben, Hankook és Michelin gumikon sem volt lényeges az aquaplanning, azt mindenesetre figyelembe kell venni, hogy bőven háromszáz felett autózunk, a megoldás pedig nem egyszerű. Változásra viszont szükség van” – magyarázta a Mercedes pilótája.
A Belga Nagydíj pole-pozíciós pilótája, Charles Leclerc hasonló véleményt fogalmazott meg. A látási viszonyokat nevezte meg szűk keresztmetszetnek, szerinte ugyanis az extrém esőgumi leginkább olyan helyzetekben lenne hasznos, amikor a pályáról felhúzótt vízmennyiség miatt a mai autókkal lehetetlen lenne versenyezni.
„Dolgoznunk kell az extrém gumikon, mert nagyon lassúak, de legalább a felúszás ellen nagyon jók. Olyan helyzetekben azonban a láthatósági viszonyok miatt ritkán hajtunk pályára, szóval amint vezethetők a körülmények, átmeneti abroncsokra kell váltanunk. Nem könnyű helyzet. Szerintem az extrém gumiknak gyorsabbnak kellene lenniük, így többet használnánk azokat, mint az intereket.”