Az előzések számának növeléséről egyeztettek szombaton, Bahreinben a Forma-1 technikai munkacsoportjának tagjai, ám nem sikerült dűlőre jutni abban a kérdésben, hogy hogyan is lehetne javítani a helyzeten 2019-re.
Az elmúlt idényben a felére csökkent az előzések száma a Forma-1-ben a 2016-os adatokhoz képest, és az idei szezon évadnyitó futamán, az Ausztrál Nagydíjon sem láthatott sok izgalmas akciót a nagyérdemű.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai bizottságának vezetője, Nikolas Tombazis ezért Bahreinben egy sürgős meetinget hívott össze, ahol arról folytak egyeztetések, milyen változtatásokat lehetne bevezetni annak érdekében, hogy javuljon a helyzet.
Bár az FIA szakembere jelenleg azon dolgoznak, hogy milyen aerodinamikai szabályokat vezessenek be 2021-re, a szövetség szeretné, ha már jövőre több előzés lenne az F1-ben.
A szombati találkozón megvitatásra került egy nagyobb hátsó szárnyelem kialakítása, mely hatékonyabbá tehetné a DRS-rendszereket, illetve változtatnának az első szárnyon is, hogy az autók könnyebben tudják követni egymást.
Az F1VILÁG mindazonáltal úgy tudja, a csapatok egyik elképzelést sem támogatták túlzottan. Bár mindenki elismeri, hogy a DRS-rendszerrel orvosolni lehet a problémát, az állítható hátsó szárnyakért a szurkolók sem rajonganak, és Ross Brawn is szívesen megszabadulna tőlük.
Ami az első szárnyakat illeti: a csapatok szerint már túl késő ahhoz, hogy ilyen jelentős változtatásokat eszközöljenek a 2019-es szabályokban.
A 2020-ig való elhalasztás sem volt népszerű javaslat, a csapatok szerint ugyanis felesleges volna olyan regulákba fektetni, melyek mindössze egy szezon erejéig lennének érvényben.