Az olasz csapat kedden mutatta be új, SF-24-es kódjelű versenyautóját, melyet a pilóták egy rövid bejáratás erejéig már pályára is vittek Fioranóban. A Ferrari technikai igazgatója, Enrico Cardile elárulta, gyakorlatilag egy teljesen új platformra helyezték az idei versenygép fejlesztését, az autó minden egyes területét felülvizsgálták és újratervezték, hogy megszabaduljanak azoktól a negatív tulajdonságoktól, melyek az elmúlt évben hátráltatták őket.
„A fő cél, amit kitűztünk magunk elé az SF-24-es fejlesztése során, hogy javítsunk az autó vezethetőségén, hogy a versenyzők képesek legyenek kihozni minden benne rejlő potenciált” — magyarázta az olasz szakember. „A másik célunk pedig az volt, hogy legyen egy robosztus platformunk a pályán annak érdekében, hogy mindaz a teljesítmény, amit a szélcsatornában fejlesztünk ki, az megjelenjen a versenypályán is.”
„Az SF-24-es tervezése során nem szabtunk gátat magunknak. Fontos volt, hogy minden teljesítményt kisajtoljunk belőle, ezért a versenyautó minden egyes területét teljesen felülvizsgáltuk. Ugyanaz volt a célunk az SF-24-es fejlesztése során, mint az SF-23-as szezon közbeni fejlesztése során. Az SF-24-es tehát a folytatása annak, amit az SF-23-assal próbáltunk megvalósítani a tavalyi szezon során. Viszont nagy a különbség aközött, amit 2022-ben, és amit 2023-ban csináltunk.”
Cardile hozzátette, a versenyzők alaposan kivették a részüket az új versenyautó fejlesztéséből, nekik, mérnököknek viszont különösen fontos volt az, hogy megértsék, mit is akarnak pilótáik az autótól.
„Az, hogy van egy egyértelmű elképzelésünk azzal kapcsolatban, hogy miképp is fejlesszük az autót, azt jelenti, hogy megértettük a versenyzőink véleményeit, és ezeket mérnöki paraméterekké transzformáltuk. A versenyzők döntő jelentőséggel bírnak a fejlesztések során, mérnökként pedig nekünk az a feladatunk, hogy megértsük, mit is csináljunk, és hogyan fejlesszük az autót, hogy a pilóták elégedettek legyenek a versenypályán.”
A Ferrari természetesen a V6-os erőforrás terén is igyekezett előrelépéseket tenni, hiszen hiába vannak befagyasztva a motorfejlesztések, ezen a téren is rengeteg fejlődést lehet elérni. Erre elsősorban azért van szükség, mert az idei a Forma-1 történetének leghosszabb szezonja lesz — igaz, némi könnyebbséget jelent a csapatok számára az, hogy az eredetileg tervezett három helyett minden versenyző idén is négy motort használhat fel büntetlenül.
Enrico Gualtieri, a Ferrari motorrészlegének vezetője elárulta, a tél folyamán minden egyes folyamatot alaposan felülvizsgáltak.
„Ami a 2024-es szezon kihívásait illeti az erőforrások terén, lényegében kettőről beszélhetünk. Az egyik nyilvánvalóan maga az idény, ami a valaha volt leghosszabbnak ígérkezik” — magyarázta a szakember. „Ez maximális odafigyelést igényel, maximális fókuszt arra, hogy mivel készülünk, és hogyan vetjük be az erőforrásainkat a pályán. A próbapadon eltölthető órák száma tovább csökken, és a versenynaptár beosztása sem biztosít nekünk sok időt arra, hogy reagáljunk bármiféle probléma vagy kérdés esetén.”
„Emellett pedig szintén kihívást jelent az idei szezonban az, hogy már a 2026-os erőforrásra készülünk, ez a folyamat pedig a legfontosabb szakaszába érkezik. Szóval fontos lesz az is, hogy növeljük a fókuszt ezen a téren, hogy minden a várakozások szerint alakuljon.”
„Mint mindig, a tél folyamán — illetve már a tél előtt is — elsősorban arra összpontosítottunk, hogy az elmúlt idény nyitott kérdéseit megválaszoljuk, legyen szó a megbízhatóságról, vagy az erőforrás optimalizálásáról. Az elmúlt idény pedig minden eddiginél jobban megmutatta a fontosságát a termékünk megfelelő menedzselésének. Szóval felülvizsgáltuk az összes folyamatot az erőforrás terén, kezdve a tervezéstől — ami a teljesítmény tekintetében be van fagyasztva — az előkészítésen és összeszerelésen át a menedzsmentig.”