Az Audi 2026-ban fog motorgyártóként megérkezni a Forma-1-be, az ingolstadtiak királykategóriás szereplése azonban túlmutat majd a pusztán motorbeszállítói státuszból, hiszen a Sauberrel lépnek majd szövetségre, a svájci istállóból pedig egyre nagyobb részesedést vásárolnak.
A projektet még 2022 őszén jelentették be, azóta pedig már gőzerővel zajlanak a motorfejlesztések a neuburgi F1-es létesítményben, tavaly azonban a királykategória mellett igencsak elkötelezett vezérigazgató, Markus Duesmann távozott a vállalattól. Helyét Gernot Döllner vette át, aki a hírek szerint annyira nem lelkesedik az F1-es projektért, noha az Audi és a Sauber továbbra is állítja, minden a tervek szerint halad a száguldó cirkuszba való megérkezéssel kapcsolatban.
Múlt héten az a hír kapott szárnyra, miszerint szerint az Audi fejlesztési vezetője, Oliver Hoffmann az F1-es részlegre kerül majd, és afféle összekötő ember lesz Andreas Seidl, a Sauber vezérigazgatója, valamint az Audi felső vezetése között. A jelenleg Stake F1 néven szereplő Forma-1-es istálló vezetője, Alessandro Alunni Bravi a minap leszögezte, minden a tervek szerint halad.
„Erős az elkötelezettség az Audi Group részéről minden szinten” — fogalmazott a szakember a Motorsport.com kérdésére. „Mindig mondtuk, hogy az F1-es csatlakozással kapcsolatos döntést nem egy ember hozta meg, hanem az Audi igazgatósága. Ezt aztán az Audi tanácsadói bizottsága, valamint a VW Group felügyelőbizottsága is megerősítette. Szóval megvan az elkötelezettség.”
„A projekt az időterveknek megfelelően halad, melyben megállapodtak az érintettek. Az igazgatóságon belüli dinamikáról nem nekünk kell beszélnünk. De amit tudunk, hogy erős a támogatásunk. Andreas Seidl szorosan együttműködik az Audi embereivel a csapatunk 2026-os fejlődése kapcsán. Szerintem ez az, ami fontos. Most hallani médiaspekulációkat. Teljesen normális, hogy érdekes megérteni az Audi projektjének státuszát. De ami minket illet, a státusz rendben van. Minden szinten keményen dolgozunk az Audival közösen — úgy Hinwilben, mint Neuburgban. Nincs változás, és ahogy egyre inkább közeledünk a 2026-os célhoz, úgy kell még keményebben dolgoznunk.”
Alunni Bravi arról is beszélt, a svájci F1-es csapatnál is komoly fejlesztések zajlanak minden szinten.
„Láttam a sajtóban bizonyos véleményeket arról, hogy a Saubernél adott-e az adekvát infrastruktúra ahhoz, hogy egy szolid alapokkal rendelkező gyári csapattá váljon. Amit mondhatok, hogy amikor az Audi úgy döntött, hogy részesedést vásárol a Sauber Groupból, minden szinten megfelelően jártak el, beleértve a létesítményeinket és a technológiánkat is.”
„Tudjuk, hogy ahhoz, hogy versenyképesek legyünk és a legjobb helyekért harcoljunk, fejlesztenünk kell a létesítményeinket, növelnünk kell a létszámunkat, és be kell ruháznunk a technológiába is, ahogy teszi azt minden csapat.”
„Az elmúlt négy évben láttuk, hogy a csapatok új szélcsatornákat építenek, hogy modern létesítményekkel rendelkezzenek. Mindannyian invesztáltak a technológiába és a szakemberekbe. Mi ugyanezt tesszük.”
„Meglesznek a szükséges forrásaink a cél eléréséhez. Az F1 egy technológiai sport. Szóval ez az út nem egy egyéves út. Egy folyamat, melyet Andreas irányítás alatt kezdtünk el, most pedig a részvényeseink támogatásával dolgozunk tovább. Szóval minden adott és adott lesz ahhoz, hogy jó munkát végezzünk, és az időtervnek megfelelően egy független csapatból gyári csapattá váljunk. Ez természetesen nagy lépés.”