Norris elmondta, mit csinált volna másképp Imolában - F1VILÁG.HU

Norris elmondta, mit csinált volna másképp Imolában

HIRDETÉS
A McLaren F1-es pilótája 0,7 másodperccel maradt el a győzelemtől az Emilia-Romagna Nagydíjon, így elgondolkodott azon, mit lehetett volna jobban csinálni a 63 körös versenyen.
Lando Norris, McLaren MCL38

Mindössze 725 ezredmásodperc választotta el Lando Norrist attól, hogy a Miami Nagydíjon megszerzett első F1-es futamgyőzelme után rögtön duplázni tudjon a királykategóriában, de Imolában Max Verstappen érte el karrierje 59. sikerét. Mivel Norris karnyújtásnyira volt a második futamgyőzelmétől, így felmerült a kérdés, vajon mit lehetett volna jobban csinálni az újabb diadal érdekében. Ezt a kérdést ő maga taglalta, és egy érdekes választ adott.

„Négy állással arrébb állíttattam volna az első szárnyat, és minden mást ugyanúgy csinálnék. Mint ahogy azt Max is említette, ahogy a gumik bekerülnek egy bizonyos tartományba, már nem sok mindent lehet velük kezdeni” – árulta el.

Mint kiderült, a McLaren esőt jósolt a versenyre, így erre alapozta az autók beállításait is. Ezzel szemben a futam napsütésben és melegben zajlott, ami jelentősen befolyásolta a gumikezelést.

„Arra számítottunk, hogy hűvösebb lesz, szóval ennek megfelelően állítottuk be az autót. Ennek valamilyen szinten megfizettem az árát” – tette hozzá a brit pilóta, akinek különösen a kemény keverékes etap elején kellett odafigyelni a gumikezelésre.

„Ezért kellett az elején annyira óvatosan bánnom velük. Ha nem így tettem volna, akkor ugyanúgy szakadékba esek, mint a többiek. Szóval az egyetlen esélyem az volt, hogy a saját versenyemet futom, ami azt jelentette, hogy Charles [Leclerc] az ideálisnál közelebb került hozzám. De amint kikerültem a forgalomból és felvettem a saját ritmusomat, ismét jól éreztem magam. A gumik életre keltek, így boldogan nyomhattam tovább. Onnantól nagyszerű volt a tempóm.”

Norris azt is elárulta, a McLaren némileg érzékenyen reagál a melegebb időjárásra.

„Nyilvánvalóan problémákba ütközünk melegebb időben, amikor a hátsó gumik kopása megnövekszik. Ezzel már tisztában vagyunk, de talán kicsit jobban felkészülhettünk volna rá. Mindenesetre a végeredménnyel elégedett vagyok” – tette hozzá.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!