A Mercedes GP csapatfőnöke, Ross Brawn szerint a hétvégi Német Nagydíjon történtek után itt lenne az ideje újragondolni a csapatutasítás tiltására vonatkozó szabályokat, ugyanis mindig is volt, és mindig is lesz csapaton belüli sorrend a Forma-1-ben.
A Mercedes GP csapatfőnöke, Ross Brawn szerint a hétvégi Német Nagydíjon történtek után itt lenne az ideje újragondolni a csapatutasítás tiltására vonatkozó szabályokat, ugyanis mindig is volt, és mindig is lesz csapaton belüli sorrend a Forma-1-ben.
A Ferrarit 100 000 dolláros pénzbírsággal sújtották, és további büntetésre számíthat az FIA-tól, amiért burkoltan ugyan, de elég nyilvánvalóan arra utasította Felipe Massát, hogy adja át vezető pozícióját a bajnokságban előkelőbb helyen álló csapattársának, Fernando Alonsónak a hétvégén Németországban.
Az olaszok lépése hatalmas felháborodást keltett, mind a riválisok, mind a rajongók körében, sőt a média is ettől volt hangos az elmúlt napokban, különösen úgy, hogy maga az érintett továbbra is tagadja, hogy csapatutasítást alkalmazott volna.
Brawn ugyan elmondta, hogy teljes mértékben megérti a közönség felháborodását, de véleménye szerint a csapaton belüli sorrendnek igenis van helye a Forma-1-ben, és olyan szabályokra lenne szükség, amik lehetővé tennék, hogy azt ne kelljen burkoltan alkalmazni.
„Megértem, hogy a Forma-1 szerelmesei mennyire csalódottak voltak a vasárnapi versenyen látottak miatt” – mondta a szakember a Gazzetta dello Sportnak adott nyilatkozatában.
„Azonban a szabály, amely tiltja a csapatutasítást, többé már nem reális. A csapatoknak, és az FIA-nak közösen egy olyan átlátható megoldást kellene találniuk, ami megtartja a versenyzés sérthetetlenségét, és megvédi a sportágat.”
Brawn egyébként technikai igazgatóként tevékenykedett a Ferrarinál, mikor az olaszok arra utasították Rubens Barrichellót a 2002-es Osztrák Nagydíjon, hogy adja át a győzelmet az akkor a bajnokságban jobb pozícióban álló Michael Schumachernek, ami miatt az FIA végül betiltotta a csapatutasítást a Forma-1-ben.
A brit szakember szerint igenis helye van a csapatutasításnak a sportban, és jelenlegi csapata, a Mercedes is szívesen alkalmazná azt, ha úgy kívánnák a körülmények.
„Versenyzőinket arra kértük, hogy kerüljék az egymással való ütközést” – magyarázta. „És ha az egyiknek lenne esélye a vb-cím megszerzésére, míg a másiknak már nem, akkor arra kérnénk őket, hogy a csapat érdekeit tartsák szem előtt, és ne dobják el maguktól a lehetőséget.”
A Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone is elmondta, hogy le fognak ülni a csapatvezetőkkel, és közösen át fogják beszélni a csapatutasításra vonatkozó szabályokat, és ha kell, bizonyos keretek között ismét engedélyezik a nyílt csapatutasítást.