A Mercedes a kiábrándító 2022-es szezon után a 2023-as bajnokságot is gyenge formában kezdte, a csapat pedig már az idénynyitó Bahreini Nagydíjon belátta, teljesen meg kell változtatnia versenyautójának koncepcióját, ha újra a győzelmekért szeretne harcolni. A német csapatot irányító Toto Wolff néhány hete még azt mondta, nem fogják visszahívni pozíciójába a korábbi technikai igazgatót, James Allisont, aki még 2020-ban vonult háttérbe, átadva feladatai jelentős részét Mile Elliott-ot.
Pénteken viszont megerősítették, a Mercedes végül jelentős átszervezéseket hajtott végre technikai részlegén. Ennek keretében James Allison és Mike Elliott lényegében pozíciót cseréltek, melyet utóbbi szakember is támogatott.
„Megcseréltük a szerepeket. Mike műszaki igazgatóvá lépett fel, mivel briliáns tudományos elmével rendelkezik. James Allison pedig visszatért a technikai igazgatói pozícióba, és közvetlenül Mike alatt dolgozik” – árulta el Toto Wolff csapatfőnök.
Allison egyébként műszaki igazgatóként eddig három napot dolgozott a csapatnál, Elliott viszont most teljes munkaidőben áll szolgálatban.
A Mercedes mindemellett vezető tervezőinek munkaprofilját is megváltoztatta, hogy a csapat jobban alkalmazkodni tudjon a költségplafonhoz.
„John Owennek nagyon eltérő munkaprofilja volt főtervezőként a költségplafon alatt, hiszen az autó tervezésének kreatív része mellett rengeteg pluszmunkát kell végezni. És lényegében az történt, hogy a főtervező a költségplafon adminisztrátora lett” – magyarázta Wolff.
„Szóval felosztottuk a feladatokat. John maradt a főtervező, de megbíztuk helyettesét, Giacomo Tortorát, hogy legyen mérnökigazgató. Ez azt jelenti, hogy John az autótervezés sajátosságaira koncentrálhat, Giacomo pedig a tervezőirodáról gondoskodik, illetve a szervezeti fejlesztésekről.”