Az amerikai istálló azt sérelmezi, hogy néhány versenyző az austini verseny során szándékosan átlépte a versenypálya határait az aszfaltcsík olyan pontjain, ahol azokat nem felügyelte kellő módon aversenyirányítás. A futam után számos belső kamerás felvétel napvilágot látott, melyek szerint több pilóta is jelentősen átlépt a pályahatárokat jelentő fehér vonalat a texasi versenypálya 6-os kanyarjában. Mivel a verseny során a pálya ezen szakaszára nem figyelt oda különösebben az FIA, a legtöbb ilyen kihágás büntetlen maradt.
A Mexikói Nagydíjon a hírek szerint több F1-es istálló is aggályait fejezte ki az üggyel kapcsolatban, az FIA reakciója pedig összhangban volt azzal, amit a versenybírók jeleztek az amerikai verseny után. A szövetség elismerte, hogy a zárt láncú kamerarendszer, valamint az ellenőrző infrastruktúra nem volt eléggé hatékony ahhoz, hogy kellő pontossággal ki lehessen értékelni a szabályszegélyeket.
Az austini versenyen Alex Albon több alkalommal is átlépte a pályahatárokat a 6-os kanyarban, ám nem kapott ezért büntetést, a versenybírók pedig azzal indokolták ezt, hogy egész egyszerűen nem állt rendelkezésre elegendő bizonyíték, hogy pontosan megállapítsák a szabályszegést.
A Haas csapata szerint viszont elfogadhatatlan az érvelés, ezért az amerikai istálló óvást nyújtott be, ebben részletesen kielemzett belső kamerás felvételeket küldött el az FIA részére. Úgy tudni, köztük vannak a Sergio Perez, Alex Albon, Logan Sargeant és Lance Stroll fedélzeti kamerája által rögzített felvételek is.
A fent nevezett versenyzők büntetése azt eredményezheti, hogy Nico Hülkenberg feljebb kerül a rangsorban, ez pedig jelentős hatással lehet a konstruktőri verseny alakulására. Úgy tudni, jövő héten születik döntés arról, hogy a Haas beadványa rendelkezik-e “új és szignifikáns” bizonyítékkal. Ha igen, az eseteket újra megvizsgálja majd a Nemzetközi Automobil Szövetség.