Azt követően, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egy új technikai direktívát juttatott el az F1 csapatainak a delfinezés jelenségének visszaszorítása végett, az istállók engedélyt kaptak arra is, hogy egy második merevítőt helyezzenek el versenygépeik padlólemezére.
A Mercedes volt az egyetlen csapat, mely élt ezzel a lehetőséggel, ők George Russell versenygépén próbáltak ki egy átmeneti megoldást még pénteken, ez azonban felkeltette a rivális csapatok figyelmét, azok ugyanis megkérdőjelezték, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a megfelelő procedúrákat követte, amikor engedélyezte az extra merevítők felhelyezését.
Bár a szövetségnek joga van ahhoz, hogy a biztonság növelése érdekében változtasson a szabályokon, valójában ez nem történt meg hivatalosan. Az FIA által kiadott technikai direktíva tehát ellentétes volt azzal, amit a technikai szabályzat előír – mely csupán egyetlen merevítő elhelyezését teszi lehetővé.
A rivális csapatok ezért úgy találták, ha a Mercedes az időmérőn is használja a második merevítőelemet, úgy lehetőségük lett volna arra, hogy óvást nyújtsanak be a német istálló ellen. Ezen a véleményen van Otmar Szafnauer, az Alpine csapatfőnöke is.
„Ami a folyamatot illeti, ez egy technikai direktíva – és mint jól tudjuk, a technikai direktívák nem szabályok” – fogalmazott. „Szóval könnyen lehet, hogy ezt a megoldást nem kellene használni az időmérőn és a versenyen. Ha a csapatok használják ezeket a merevítőket, el tudom képzelni, hogy óvás lesz a vége. Mert jelen állás szerint ellentétes a szabályokkal.”
„Nekünk egyértelműen nincs ilyenünk. És sajnos, ha van egy extra merevítő, akkor alacsonyabbra lehet engedni az autót, ami előnyökkel jár.”
A Mercedes pedig nem kívánta megkockáztatni, hogy a rivális csapatok óvást nyújtsanak be, ezért a harmadik edzést megelőzően eltávolították a második merevítőt Russell autójáról.