A bakui versenyen Lance Stroll, majd a verseny hajrájában a világbajnoki éllovas Max Verstappen is defektet kapott 300 km/h körüli tempónál.
A Pirelli által lefolytatott vizsgálat később arra jutott, a gumik használati körülményei okozhatták az incidenseket. A gyártó ugyanakkor leszögezte, sem a Red Bull, sem az Aston Martin nem szegett szabályt, és mivel gyártási és tervezési hibát sem említettek, sok kérdés maradt a versenyzőkben.
Az FIA a Francia Nagydíj előtt új technikai direktívát fogalmazott meg a gumik használatára vonatkozóan. Csütörtökön Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke azt mondta, azért történtek a defektek, mert bizonyos csapatok a gumigyártó által vártnál alacsonyabb guminyomást értek el a bakui verseny során – habár semmiféle szabályt nem szegtek meg.
A Red Bull versenyzője, Sergio Perez azt mondja, a Pirelli a pénteki értekezleten világossá tette számukra, hogy a bakui defektek nem azért következtek be, mert egyes csapatok megszegték a szabályokat.
„Ezt mindenki számára világossá tették, mert voltak olyan hangok a médiában, melyek szerint bizonyos csapatok csaltak, márpedig nem ez a helyzet, és a Pirelli sem ezt mondta” – fogalmazott a mexikói. „Szóval ők lényegében azt mondják, hogy a média forgatta ki a dolgokat, ők nem okoltak egyetlen csapatot sem.”
Perez azt mondja, „intenzív” értekezletük volt a Pirellivel, az olasz gyártó pedig magyarázatokkal is előállt.
Hasonlóképp vélekedik Daniel Ricciardo, a McLaren versenyzője is, aki „jó érzésekkel távozott az értekezletről”.
„Rengeteg magyarázatot kaptunk – és persze sok kérdés is volt” – fogalmazott az ausztrál. „Egy meglehetősen produktív értekezés volt szerintem. Mindenki belefolyt, ez pedig abszolút pozitív.”
A Ferrari versenyzője, Carlos Sainz hozzátette, pontosan tudják, hogy a Pirellinek rendkívül nehéz dolga van a Forma-1-ben.
„Hogy őszinte legyek, bizonyos tekintetben együttérzek velük” – magyarázta a spanyol. „Próbáljuk összehasonlítani ezeket a termékeket az évekkel ezelőttiekkel.”
„De azt gyanítom, sok éve a Pirellinek és más gyártóknak sem voltak korlátaik, nem igazán gyártottak olyan abroncsokat, melyeknek állniuk kellett a mostani leszorítóerő-szinteket, ráadásul 800 kilós autókkal.”
„Maga a tény, hogy gyorsabbak vagyunk, mint 10-15 éve, pedig 150 kg plusz van az autókon, azt bizonyítja, hogy óriási erőhatások érik a gumikat, és komoly kihívással néz szembe a Pirelli.”
A Ferrari versenyzője ugyanakkor hozzátette, biztonságos gumikat szeretnének.
„Próbáljuk támogatni őket, ugyanakkor versenyzőként azt kérjük tőlük, hogy legyenek annyira elővigyázatosak, amennyire csak tudnak, és a lehető legjobban figyeljenek a biztonságra, mert nem akarunk baleseteket.”