Pontosan miért lassú Latifi? A Williams válaszolt - F1VILÁG.HU

Pontosan miért lassú Latifi? A Williams válaszolt

HIRDETÉS
A Forma-1-es istálló járműteljesítményért felelős vezető mérnöke, Dave Robson elárulta, mi hiányzik Nicholas Latifiből, ami George Russellben és Alex Albonban is tetten érhető.
Nicholas Latifi (CDN) Williams Racing FW44.
Formula One Testing, Day 1, Wednesday 23rd February 2022. Barcelona, Spain.

Idén harmadik évét kezdte meg a Forma-1 mezőnyében Nicholas Latifi, aki nehezen találja a helyét a világ 20 legjobb autóversenyzője között. Első két éve során George Russell csapattársaként versenyzett, akit csak egyszer-egyszer sikerült legyőznie, idén pedig Alex Albon ellen kellene bizonyítania, ám egyelőre úgy teljesít az új kollégájánál gyengébben, hogy Albon egy évet kénytelen volt kihagyni. Ha ez nem lenne elég, az utóbbi 6-8 hónap során jó néhányszor alaposan összetörte az autóját, ami a Williams szakembere, Dave Robson szerint a pilóta nem megfelelő önbizalmára vezethető vissza.

„Általánosságban úgy gondolom, hogy némi önbizalom hiányzik belőle. Minden pályán a gumikat kihasználva kellene behangolnia az autót, ez adná meg számára a megfelelő magabiztosságot. Kár, mert [a monacói időmérőn] sokkal jobban alakult volna számára a Q1, ha többet kihoz a harmadik szabadedzésből. Frusztrált volt a menet végén, mert egészen jól érezte magát az autóban, de az első gumikból nem tudta kihozni a maximumot” – tekintett vissza a szakember a legutóbbi versenyhétvégére, amelyen Latifi az utolsó előtti rajthelyet szerezte meg.

Robson szerint Latifi hátránya a nem megfelelő aerodinamikai beállításokból is fakad.

„Úgy gondolom, az időmérőn nem volt elég magabiztos a nagyobb első leszorítóerőhöz, így nem találta el a megfelelő aerodinamikai egyensúlyt. Valószínűleg ez történhetett” – tette hozzá a szakember.

Latifi az alábbi szavakkal kommentálta a helyzetét.

„Vannak javulásra szoruló problémák az egyensúllyal, amelyek ezzel az autóval járnak. Barcelonában megmutatkozott, hogy a többiekhez képest hiányt szenvedünk leszorítóerőben. Az egy olyan pálya, ahol maximális terheléssel megyünk. A GPS-adatok szerint sokat veszítettünk a gyors kanyarokban. Ez hosszú távon tanulságokkal szolgált az autó fejlesztését illetően” – fogalmazott a világbajnokság utolsó helyét elfoglaló pilóta.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!