A Mercedes domináns formája, illetve bizonyos csapatok küszködése miatt pénteken arról egyeztettek az F1-es résztvevők, hogy mi lenne, ha a nyári szünetet követően a 2018-as abroncsokat használnák ismételten.
A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli ugyanis az idei évre változtatott a gumikon: 0,4 mm-rel vékonyabb futófelületű abroncsokat gyártott, melyek működési tartománya is jelentősen megváltozott, ez pedig kifogott néhány istállón, köztük a Red Bullon és a Ferrarin.
A pénteken megtartott szavazáson viszont megoszlottak a vélemények, így végül az a döntés született, hogy a 2018-ban használt gumik nem térnek vissza.
A Pirellinek lehetősége van arra, hogy prototípus gumikat bocsásson a csapatok rendelkezésére a szabadedzéseken, ám könnyen lehet, hogy azokat az idény végén élesben is használhatják majd a csapatok.
„Voltak egyeztetések arról is, hogy lehetne kicsit változtatni a szabályokon, hogy más gumikat is használni lehessen a versenyhétvégéken, és nem csak az edzéseken” – mondta Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke.
„Ez egy teljesen új ötlet, meg kell vitatni, az FIA-nak pedig elő kellene állnia a szövegezéssel. De nyitottak vagyunk rá, és folytatni fogjuk a fejlesztési munkákat a következő hetekben.”
„Ha lehetőségünk lenne használni az új gumikat a hétvégéken, az egy remek alkalmat kínálna arra, hogy év közben teszteljük a jövő évi termékeket.”
Bár a javaslat részletei még nincsenek kidolgozva, a Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff jelezte, nyitottak az ötletre.
„Ha a Pirelli el tudja korábban készíteni a 2020-as keverékeket, akkor használni fogjuk őket egy pénteki napon. És ha ezek a keverékek jobbnak bizonyulnak, akkor talán az új prototípusokat az utolsó két-három versenyen is használhatnánk” – mondta a szakember.