Ahogyan arról nemrég lapunk is beszámolt, az energiaital-gyárosok a Ferrarival közösen azt gyanítják, néhány verseny óta a Mercedes trükköz V6-os erőforrásával.
Sajtóhírek szerint a két csapat úgy véli, a Mercedes egy okos trükknek köszönhetően rövid időre külön tudja választani az intercoolerből érkező hideg és forró levegőt a V6-os erőforráson belül, a kanyarkigyorsítások elején így mintegy 20 lóerős teljesítménytöbblethez jut. Mindezt a lassú kanyarokban mért GPS-adatok alapján állítják.
A sűrített levegőt az intercoolerben hűtik le 100 fokról a környezeti hőmérsékletre – a technikai szabályzat szerint az alsó határ a környezeti hőmérséklet alatt van 10 fokkal. Az FIA természetesen egy szenzorral méri a levegő hőmérsékletét.
A Red Bull szerint viszont épp ennek a szenzornak az elhelyezésével trükközik a Mercedes, az osztrák istálló pedig állítólag már az FIA-t is megkereste az ügyben – szeretnék, ha a sportot irányító testület kivizsgálná a Mercedes megoldását.
A Holland Nagydíj helyszínén, Zandvoortban természetesen megkérdezték Christian Hornert az ügyről, ő viszont meglehetősen szűkszavúan nyilatkozott.
„Mivel ez a technikai egyértelműsítések természete, folyamatosan zajlanak ezek a csapatok között” – mondta Horner. „És ezen pontosítások általában arra szolgálnak, hogy az irányító testület szemében valami elfogadható megoldás szülessen. És utána persze ennek megfelelően járunk el.”
„Idén számos ilyen volt a mi autónkkal kapcsolatban, és nem egyedi dologról van szó, ez a téma egyértelműen nem egyedülálló a Red Bull számára. Természetesen a mérnökök közt zajló párbeszéd a fórumokon, illetve a technikai munkacsoportokon belül folyamatos. Szóval biztos vagyok benne, hogy nem okoz túl nagy meglepetést ez a dolog.”
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elismerte, a téma valóban felmerült nemrégiben, noha csapata ugyanazt az erőforrást használja a szezonkezdet óta.
„Először pár napja hallottam erről” – mondta Wolff. „Bárcsak lenne valamilyen különleges megoldásunk, de ez a Forma-1 megszokott működési rendje. Érkeznek kérvények az FIA-hoz. Feltesznek kérdéseket, és ez teljesen normális.”
A Sky Sports F1 televíziónak nyilatkozva viszont Wolff hozzátette: „Imádjuk azt a tényt, hogy ezekre a dolgokra fordítják az idejüket, és kutatgatnak. Nagyon szívesen fogadunk mindenféle kezdeményezést, amit csak szeretnének. Ha ez elvonja a figyelmet más csapatokról, ez jó.”