Az Eifel Nagydíj utolsó harmadában Lando Norris a Dunlop kanyarnál parkolta le műszaki hibás McLarenjét, emiatt pedig a versenyirányítás pályára küldte a Safety Cart.
Max Verstappen viszont azon versenyzők közé tartozott, akik szerint nem volt szükség a biztonsági autóra.
„Nem gondolom, hogy szükségünk volt a Safety Carra. Megoldhatták volna a virtuális biztonsági autóval is. Szerintem csak egy kicsit izgalmasabbá akarták tenni a nagy különbségek miatt” – mondta a leintés után a holland.
Verstappen szavaira reagálva aztán reagált Michael Masi versenyigazgató is: a szakember elárulta, két oka volt annak, hogy bevetették a biztonsági autót.
„Az egyik nyilván az volt, hogy Lando autója füstölt és lángolt. A másik pedig, hogy első ránézésre nem voltunk biztosak abban, hogy az autót ki lehet vinni a szűk megnyitáson. Szóval ahelyett, hogy a mentés közben kelljen reagálnunk, eldöntöttük, hogy beküldjük a Safety Cart. Így mindent egyszerre, azonnal meg tudtunk oldani. Szóval ez volt a legbiztonságosabb megoldás adott körülmények között.”
Verstappen bírálta azt is, hogy a biztonsági autó túl sokáig volt a pályán, hogy a lekörözöttek fel tudjanak zárkózni.
„És egy ilyen pályán, ahol ennyire hideg van, muszáj hőmérsékletre hevíteni ezeket a gumikat. Szerintem elég veszélyes volt. És a probléma az volt, hogy három-négy autó végig ott volt a biztonsági autó mögött, a többiek pedig, akik visszavehették a körüket, fel tudták melegíteni a gumijaikat, ez pedig szintén egy unfair előny volt a mögöttünk lévők számára.”
Az FIA versenyigazgatója reagált Verstappen ezen felvetése is.
„Van egy kikötés a szabályzatban, miszerint minden lekörözött autó visszaveheti a körét” – mondta. „Szóval 6 autó volt körön belől ezen a ponton. Közöttük pedig ott volt 10-11 autó, melyeknek vissza kellett venniük köreiket.”
„Ezért a biztonsági autós periódus hosszabb volt, mint amire normál esetben számítunk.”