Emilia Romagna Nagydíj

Ne maradj le! Kövesd az imolai eseményeket az F1Világ Paddockban! Kattints!

2020 Eifel Grand Prix, Sunday - LAT Images Safety Car Lewis Hamilton Max Verstappen
Fotó: Mercedes

Reagált Verstappen kritikájára a Forma-1 versenyigazgatója

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

Reagált Verstappen kritikájára a Forma-1 versenyigazgatója

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Forma-1-es versenyigazgatója, Michael Masi visszautasította Max Verstappen azon állítását, hogy csak azért küldték be a biztonsági autót a vasárnapi verseny hajrájában, hogy izgalmasabbá tegyék a küzdelmeket.

Az Eifel Nagydíj utolsó harmadában Lando Norris a Dunlop kanyarnál parkolta le műszaki hibás McLarenjét, emiatt pedig a versenyirányítás pályára küldte a Safety Cart.

Max Verstappen viszont azon versenyzők közé tartozott, akik szerint nem volt szükség a biztonsági autóra.

„Nem gondolom, hogy szükségünk volt a Safety Carra. Megoldhatták volna a virtuális biztonsági autóval is. Szerintem csak egy kicsit izgalmasabbá akarták tenni a nagy különbségek miatt” – mondta a leintés után a holland.

Verstappen szavaira reagálva aztán reagált Michael Masi versenyigazgató is: a szakember elárulta, két oka volt annak, hogy bevetették a biztonsági autót.

„Az egyik nyilván az volt, hogy Lando autója füstölt és lángolt. A másik pedig, hogy első ránézésre nem voltunk biztosak abban, hogy az autót ki lehet vinni a szűk megnyitáson. Szóval ahelyett, hogy a mentés közben kelljen reagálnunk, eldöntöttük, hogy beküldjük a Safety Cart. Így mindent egyszerre, azonnal meg tudtunk oldani. Szóval ez volt a legbiztonságosabb megoldás adott körülmények között.”

Verstappen bírálta azt is, hogy a biztonsági autó túl sokáig volt a pályán, hogy a lekörözöttek fel tudjanak zárkózni.

„És egy ilyen pályán, ahol ennyire hideg van, muszáj hőmérsékletre hevíteni ezeket a gumikat. Szerintem elég veszélyes volt. És a probléma az volt, hogy három-négy autó végig ott volt a biztonsági autó mögött, a többiek pedig, akik visszavehették a körüket, fel tudták melegíteni a gumijaikat, ez pedig szintén egy unfair előny volt a mögöttünk lévők számára.”

Az FIA versenyigazgatója reagált Verstappen ezen felvetése is.

„Van egy kikötés a szabályzatban, miszerint minden lekörözött autó visszaveheti a körét” – mondta. „Szóval 6 autó volt körön belől ezen a ponton. Közöttük pedig ott volt 10-11 autó, melyeknek vissza kellett venniük köreiket.”

„Ezért a biztonsági autós periódus hosszabb volt, mint amire normál esetben számítunk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!