Erről nyilatkozott a minap a Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko, aki pontos értékekkel természetesen nem tud szolgálni a riválisokról, saját elemzéseik, illetve a GPS-adatok alapján azonban elmondható, hogy a Ferrari jelentős előrelépéseket tett 2023-ra versenyautói végsebességét illetően.
„Nincsenek pontos számaink az erőforrásokkal kapcsolatosan, de a különféle összehasonlítások és információk alapján alapvetően az a feltételezésünk, hogy a Ferrarié a legerőteljesebb motor” – mondta a Motorsport.com című internetes portálnak nyilatkozva az osztrák szakember.
„Aztán jön a Honda, majd a Mercedes velük nagyjából azonos szinten. A Renault van a sor végén.”
A Red Bull tanácsadója ugyanakkor kiemelte, hiába lett gyorsabb a Ferrari az egyenesekben, van egy komoly gyengeségük, ami jelenleg nagyon hátráltatja őket, ez pedig a gumikopás.
„Feltételezésünk szerint a csapatok – és itt most a Ferrarit és a Mercedest venném elsősorban – dolgozni fognak a gyengeségeiken. Vegyük például a Ferrarit: a végsebességük jelentősen javult, de a gumikopás, ami döntő dolog, egyáltalán nem. Sőt, azt mondanám, hogy majdhogynem rosszabb lett hozzánk képest.”
„Ami a Mercedest illeti, a kezdésük hasonlóan hepehupás, mint tavaly. Viszont azt gondolom, hogy lesz gyors megoldás a problémájukra.”