A sprintkvalifikáción Valtteri Bottas győzött Max Verstappen és Daniel Ricciardo előtt, miközben a címvédő Lewis Hamilton csak ötödikként ért célba.
A brit három pozíciót is veszített a rajtnál, és hiába volt támadópozícióban Lando Norris McLarenje mögött, előzni mégsem tudott.
Christian Horner szerint ez igencsak beszédes: a Red Bull szerint arról lehet szó, hogy a Mercedes-motor egész egyszerűen leszabályoz a célegyenes végére, és elfogy az az extra 160 lóerő, amit az akkumulátor biztosít.
„Elfogy a 160 lóerőnyi extra az egyenesek végén, szóval látható, hogy a hátsó lámpa elkezd villogni, és ez odavág a végsebességnek” – mondta Horner a Sky Sports F1 televíziónak.
„Látható, hogy Lewis fél másodpercen belül került Norris mögött, ami lényegében már előzési pozíció, de egyszerűen elfogy a lendülete az egyenes végén.”
Horner azt mondja, ha igazuk van, az nagy lökést adhat a Red Bullnak a vasárnapi versenyre, mivel Hamilton képtelen lesz majd támadni Verstappent, ha arra kerül a sor.
„Ez jó hír, ha elöl tudunk maradni. Ez azt jelenti, hogy nem fognak tudni túl keményen támadni az egyenesek végén, mivel elkezdődik náluk az energiagyűjtés.”
Horner hozzátette, a sprintverseny már a második sikánban eldőlt, Hamilton ugyanis annyi pozíciót veszített a rajt után. A szakember szerint szombaton jól látszott, hogy a Red Bull versenytempója igenis erős a Mercedeshez képest.
„Azt gondolom, egy körön határozottan gyorsabbak nálunk. Van szerintem van néhány kanyar, ahol küszködünk itt, mégis képesek vagyunk tisztességes köridőt összerakni. Max a piszkos levegőben képes volt ugyanolyan tempót autózni, mint Valtteri, miközben elléptek a többiektől.”
„És persze egy ilyen versenyen az ember nem is akar sokat kockáztatni. Szóval hálásak vagyunk ezekért a pontokért, és azért, hogy az élről rajtolhatunk vasárnap.”