A Mercedes csapatánál Valtteri Bottas Austinban ismét rajtbüntetést kap, autójába ugyanis egy új belső égésű motort építettek. Mivel ez már a hatodik az idei szezonban, a finn pilótát 5 rajthellyel hátrébb sorolják a rajtrácson.
Nem ő az egyetlen, aki büntetést kap az Amerikai Nagydíjon: az ugyancsak Mercedes-motorokkal versenyző George Russell és Sebastian Vettel a mezőny végére kényszerül majd.
Toto Wolff, a Mercedes motorsport-főnöke pénteken elismerte, megbízhatósági gondokkal küszködnek, és az sem zárható ki, hogy a vb-címért harcoló Lewis Hamiltonnak is szüksége lesz majd egy új motorra.
A Red Bullnál Max Verstappen is kapott már egy új motort: az energiaital-gyárosok az Orosz Nagydíjon vállalták be a rajtbüntetést, a holland pilóta ott a mezőny végéről indulva 2. lett.
Christian Horner csapatfőnök szerint a Mercedes mostani problémái „kulcsszerepet játszhatnak” az idei bajnokságban.
„A megbízhatóság döntő lehet. El kell jutnod a verseny végéig” – mondta a szakember.
„Nyilvánvalóan ők voltak a mérce a megbízhatóság terén az elmúlt 6-7 évben. Szóval szokatlan, hogy most ilyen helyzetben vannak.”
Horner szerint a Mercedes most „mérlegeli”, hogy érdemes lenne-e egy új motort beépíteni Hamilton autójába egy újabb büntetés fejében – ezt egyébként Wolff is elismerte pénteken.
A Red Bullnál azt remélik, Verstappennek idén már nem lesz szüksége egy újabb V6-osra.
„Reméljük, hogy el fogunk menni így a szezon végéig, de mindez csak feltételezés. Azt gondolom, a helyzet gyorsan változhat, ahogy azt láthatjuk is – szóval soha ne mondd, hogy soha! De úgy érezzük, hogy a meglehetősen jó helyzetbe kerültünk azzal, hogy Szocsiban bevállaltuk a büntetést.”
Verstappen jelenleg 6 pontos előnyben van Hamiltonnal szemben, a Red Bull azonban a konstruktőrök versenyében le van maradva a Mercedestől 36 ponttal.
„Azt gondolom, keményen meghajtjuk őket idén” – mondta Horner.
„Mindent bevetettünk az idei szezonban, és szinte minden versenyen képesek vagyunk megnehezíteni a dolgukat. Ha tehát azt nézzük, mennyire domináltak az elmúlt 7 évben, és hogy ez az autó nagyrészt a tavalyi modell átmentése, ami valójában a legdominánsabb autójuk volt, az szerintem egy elismerés a Red Bull számára.”