A Red Bull még Ausztriában kért állásfoglalást a Mercedes trükkös kormányrendszerével kapcsolatban, és miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megerősítette, hogy az eszköz megfelel a technikai szabályoknak, az osztrák istálló elkezdett egyeztetni arról, hogy kifejleszti-e saját DAS-rendszerét.
Helmut Marko viszont az Auto Motor und Sport című szaklapnak nyilatkozva megerősítette, a rendszer már nem szerepel napirenden.
„Először meg kell oldanunk a kasztnival kapcsolatos problémáinkat” – mondta a szakember.
„Tudjuk, hogy mi működik, és mi nem. Ebből kiindulva fejlesztünk tovább, és amilyen hamar csak lehet, korrigáljuk a hibákat. Ez az oka annak is, hogy egyszerre nem fogunk új elemeket feltenni az autóra, csak szépen egyesével, hogy lássuk, felmerül-e valahol hiba.”
Marko azt mondja, főleg aerodinamikai gondjai vannak az RB16-os versenyautónak – a szakember elismerte például, próbáltak ellesni egyet s mást a Mercedesről, ám rosszul másolták az ezüstnyilak orrát.
„A rengeteg elemzés után arra jutottunk, hogy a kutya az aerodinamikában van elásva! Valami baj van a beáramlással. Az alkatrészek elhajlásának is van jelentősége, de a légáramlás más okból is megszakad. Például azért, mert rosszul másoltuk a Mercedes orrát.”