Az F1 tulajdonosa, a Liberty Media még 2019-ben tűzte ki célul, hogy 2030-ra karbonsemlegessé válik, a versenynaptár racionalizálása pedig ezen törekvés részét képezi egyéb lépések, például a fenntarthatóbb üzemanyagok használata mellett.
A hatékonyabban összeállításra kerülő 2023-as versenynaptárnak köszönhetően a szállítási költségek is jelentős mértékben csökkenthetnek majd – ez főleg idén okoz komoly problémát a királykategória csapatainak, illetve magának a Forma-1-nek, hiszen jelentős infláció tapasztalható ezen a területen is.
Arról már korábban voltak egyeztetések, hogy régiók szerint állítják össze az F1-es programot, most azonban úgy tűnik, hogy végre meg is valósul az elképzelés, habár a promóterekkel várhatóan még sok mindent tisztázni kell.
Noha bizonyos versenyeket tradicionálisan csoportosítanak évek óta, vannak azért anomáliák az F1-es programban. Idén például a Miami Nagydíjat az imolai hétvége után, a barcelonai forduló előtt tartották meg, miközben a nyári bakui, illetve montreali versenyt egy hét különbséggel rendezik meg, noha nyilvánvalóan földrajzilag nagyon távol esnek egymástól.
A Forma-1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali Barcelonában egyeztetett a tervekről a csapatfőnökökkel, és bár részleteket egyelőre még nem közölt, úgy tudni, hogy például a bakui versenyt a sanghaji és a szuzukai futamok környékén rendezhetik időben.