2022-re jelentősen megváltoztak a Forma-1 szabályai, a királykategória csapatai pedig még ismerkednek az új generációs versenyautókkal. A szezonnyitó Bahreini Nagydíj előtt 3 tesztnap áll még rendelkezésükre, tanulnivaló pedig maradt még bőven!
A Mercedes technikai igazgatója, Mike Elliott ráadásul kifejtette, mivel kevesebb szimulációt tudtak végezni a téli időszakban, mint a korábbi években, a helyzetük csak még nehezebbé vált. A szakember szerint 2022-ben egy rendkívül agresszív fejlesztési verseny bontakozik majd ki a Forma-1-ben.
„A szabályváltozásokkal együtt sokkal kevesebb futásunk volt a szélcsatornában is, mint korábban, és kevesebbet használhattuk a CFD-eszközöket. Szóval azt gyanítom, a legtöbb csapat rendkívül meredek fejlesztési emelkedőn lesz majd, és rengeteg újítást látunk majd ennek eredményeképpen” – mondta Elliott.
„A másik dolog pedig, hogy mivel az autók annyira újak és mások, feltételezem, lesznek megbízhatósági megoldások, amiket be kell vetni, és rengeteg munkát fogunk fektetni ebbe is.”
A Mercedes motorrészlegének vezetője, Hywel Thomas úgy véli, mivel eltérő fejlesztési programot teljesítenek majd az F1 csapatai, az erősorrend is folyamatosan változhat az idény során.
„Én azt gondolom, hogy amennyiben a csapatok egy kicsit eltérő tempóban fejlesztenek, és mindenki végzi a kis dolgát a szélcsatornában, akkor előfordulhat, hogy az az autó, amelyik a leggyorsabb lesz a szezon elején, a közelében sem lesz annak az autónak, amelyik a leggyorsabb lesz az idény végén” – magyarázta a szakember. „Ahogy vetik be a fejlesztéseket a csapatok, úgy láthatunk majd sok ugrálást azt illetően, hogy kié a leggyorsabb autó.”
A Mercedes a többi csapattal együtt 3 napot töltött el teszteléssel múlt héten, Barcelonában, Mike Elliott szerint azonban az ott látottak alapján még nem igazán lehet megbízható jóslatokba bocsátkozni az erőviszonyokat illetően.
„A téli tesztek alapján szerintem nagyon nehéz lesz megmondani, ki a leggyorsabb” – fogalmazott. „Azért is, mert függően az egyes csapatok fejlesztési stratégiájától, az is kérdés lesz, hogy ki hoz fejlesztéseket a második tesztre. Vagy az első versenyre visznek fejlesztéseket? És aztán mi lesz majd a sorrend a szezon során? Szerintem elég nagy különbségeket látunk majd.”