Visszavágásra készül a Ferrari 2011-ben – a csapatot irányító Stefano Domenicali a gárda Olaszországban zajló médiaeseményén elmondta, mindent megtesznek azért, hogy elhódítsák a világbajnoki címet.
Visszavágásra készül a Ferrari 2011-ben – a csapatot irányító Stefano Domenicali a gárda Olaszországban zajló médiaeseményén elmondta, mindent megtesznek azért, hogy elhódítsák a világbajnoki címet.
Kiábrándító véget ért a Ferrari számára az elmúlt szezon, hiszen – noha listavezetőként vágtak neki az évadzáró Abu Dhabi Nagydíjnak – a Red Bull és Sebastian Vettel kiénekelte a sajtot Fernando Alonso szájából.
A Ferrari éppen ezért mindent megtesz a revánsért: céljuk nem mást, minthogy mindkét pontversenyben az élen végezzenek.
„2010-ben éppen csak lemaradtunk a világbajnoki címről Fernando Alonsóval, a konstruktőrök versenyében pedig harmadikak lettünk” – nyilatkozta a csapatfőnök a Wrooom elnevezésű, Madonna di Campiglióban zajló rendezvényen.
„A 2011-es terveket könnyű megfogalmazni, elérni viszont annál nehezebb – szeretnénk egy helyet előrelépni az egyéni tabellán, kettőt pedig a csapatok versenyében. Muszáj, hogy ez legyen a célunk hiszen mi vagyunk a Ferrari.”
Domenicali hozzátette, tisztában vannak azzal, hogy a kitűzött célok eléréséhez szükségük lesz egy versenyképes autóra is, no meg arra, hogy ne kövessenek el olyan taktikai hibákat, mint a szezonzárón.
„Ahhoz, hogy sikerüljön elérni a célokat, egy olyan autóra van szükségünk, mely rendkívül versenyképes és megbízható kezdettől fogva. Tudjuk, hogy tökéletesnek kell lennünk, beleértve azt is, hogy megfelelően reagáljunk minden eseményre, ami közbeszólhat egy versenyhétvégén.”
A Ferrari szerdán jelentette be, hogy 2011-es autójáról január 28-án rántja le a leplet Maranellóban: Domenicali azonban mindenkit megnyugtatott, a hónap végén prezentálásra kerülő autó rendkívül sokat változik még az idénynyitóig.
„Az autó, melyet a maranellói bemutatón láthatnak majd, teljesen más lesz, mint az a versenygép, mely Bahreinben debütál március 13-án. Folytatjuk az autó fejlesztését egészen az utolsó napig, hiszen tudjuk, hogy a többiek is ugyanezt teszik.”
Mint arról már lapunk is beszámolt, a Ferrari korábban leszerződtette a McLaren-Mercedes egykori szakemberét, Pat Fry-t, aki hamarosan – a valenciai teszteken – bemutatkozik új munkakörében. A Ferrari nemrégiben komolyabb átszervezéseket hajtott végre csapaton belül, így például az eddig vezeti pályamérnökként tevékenykedő Chris Dyer is más feladatot kapott.
A sajtóban olyan hírek kaptak szárnyra, melyek szerint a maranellói gárda az Abu Dhabiban történt taktikai baki miatt hozta meg ezt a döntést, ám Domenicali kijelentette, már korábban fontolgatták a szerepcseréket.
„Már egy ideje gondolkoztunk azon, hogy bizonyos területeken átszervezéseket hajtunk végre, szóval ez a csere nem az Abu Dhabiban történtek folyománya” – mondta a csapatfőnök.
„Pat Fry-nak az lesz a feladata, hogy kézben tartsa a pályán zajló tevékenységeket úgy a technikai, mint a versenyzőkkel kapcsolatos oldalon. Ahhoz, hogy ezt a lehető leghatékonyabban tudja megtenni, a mérnökökkel együtt a rendelkezésére állnak majd a megfelelő eszközök, melyeket az újonnan létrehozott kutatórészleg fejleszt ki.”
„Ezt a kutatórészleget a szintén újonnan érkezett Neil Martin vezeti majd. Feladatuk az lesz, hogy fejlesszék az integrációt a szimulátorban, valamint a szélcsatornában és a technikai irodában elvégzett munkák között.”