Kellemetlen problémával kellett szembenézzen George Russell Monacóban, az F1-es versenynaptár legszűkebb vonalvezetésén, ahol a pénteki szabadedzések során rejtélyes vibrációt produkált az autója. A probléma már az első szabadedzés során felmerült, amit a délutáni második etapra sem tudtak kiküszöbölni. Russell a második hatvan perces gyakorlás során rádióban azt jelezte a Mercedes felé, hogy a kormány kézben tartása is nehézséget okoz számára.
„Srácok, a 11-es kanyar féktávján most nagyon durva ez a vibráció. Nem bírom tartani a kormányt” – üzente a mérnököknek.
Ennek következtében Russell rövidre zárta a második szabadedzést, amelyen így nyolc tizedmásodperces hátránnyal zárt csapattársa, a szárnyaló Lewis Hamilton mögött. A leintés után Russell elárulta, hogyan élte meg a helyzetet az autóból.
„Ahogy hozzáértem a fékhez, darabjaira akart esni az autó. Nem tudom, mi volt ez. Próbáltam fogni a kormányt, ahogy csak tudtam, mint egy gorilla, de folyamatosan rázkódott. Egy ilyen pályán, ahol az önbizalomra igazán nagy szükség van, hátráltatott minket. A hosszú etapunk alatt úgy döntöttünk, inkább feladjuk és megpróbáljuk kideríteni, mi történik.”
„Az autó alapvetően jól teljesített. Az első szabadedzésen a harmadikak lettünk, aztán Lewis a második helyen zárt, szóval nyilvánvalóan gyorsak vagyunk. Charles előnye viszont jelentős az élen.”
Russell problémájától eltekintve ez volt a Mercedes messze legjobb pénteki napja az idei szezonban. Az első szabadedzésen Hamilton állította be a mércét Russell negyedik helyezése mellett, a másodikon pedig a hétszeres világbajnok két tizedmásodpercen belül zárt Charles Leclerc mögött.
„Tudjuk, mennyire gyorsan változik minden, de kétségkívül ez volt az egyik legjobb péntekünk. Az autó mintha sosem ment volna jobban Monacóban, szóval sok a pozitívum. Mindenki nagyban fejleszt. Látható, tavalyhoz képest mennyit javultak a köridők. A pályarekord megdöntése is benne van a pakliban, remélhetőleg részünkről. Meglátjuk, az időjárás mivel szolgál majd.”
Hogy az időmérőn milyen eredményt vár a Mercedestől, arra Russell az alábbi választ adta.
„Azt mondanám, top 5. De minden olyan gyorsan változik” – fogalmazott.