A Mercedes ezen a hétvégén csak Russell-lel tervezhetett egy erős rajthelyre, hiszen Lewis Hamiltont a mezőny végére száműzte a motorcserés büntetés. A hétszeres bajnok azonban szintén végigment az időmérő szakaszain, hogy a Q3-ban szélárnyékkal segíthesse csapattársát. Russell az első körével alapozta meg a büntetések miatt Charles Leclerc mögött második rajthelyet érő pozícióját, hiszen második kísérletét már nem fejezte be.
„Az időmérő fokozatosan kicsúszott a kezünkből” – kezdte összegzését Russell. „A Q1 még remekül kezdődött, hiszen csak pár tizeddel voltunk a Ferrari mögött, és az tűnt reálisnak, hogy úgy 3-7 tizedmásodperccel maradunk csak el tőlük. Ehhez képest elég sokkoló volt a végén az 1,4 másodperces különbség. A Q3 már eléggé zűrzavaros lett. Kockáztattunk a végén azzal, hogy nem raktunk fel új gumiszettet, így takarékoskodva holnapra. Örülök, hogy Lando [Norris] és Fernando [Alonso] nem ugrottak át, hiszen ez volt a harc a rajtrács második helyéért. Az eredmény szempontjából nem vagyok csalódott, de a csapatunk tanulási folyamatát tekintve elég kár, hogy ekkora a lemaradásunk.”
A Mercedes várható taktikáját és a hátulról érkező ellenfeleket firtató kérdésre Russell határozott választ adott: ezen a hétvégén nincsenek abban a pozícióban, hogy megpróbálják megállítani Max Verstappent, így a győzelem sincs a lehetőségeik között.
„Csak magunkra kell figyelnünk. A múlt hétvégén és Budapesten is megtanultuk, hogy ha nálunk gyorsabb autókkal kezdünk el csatázni, akkor csak a saját végleges pozíciónkat sodorjuk veszélybe” – mutatott rá. „Szeretném azt hinni, hogy Charles-lal felvehetjük a harcot, Maxszal viszont lehetetlen, hiszen sokkal gyorsabb nálunk. Checót [Perez] és Carlost [Sainz] talán magunk mögött tarthatjuk, akik a mezőny hátuljáról érkeznek, szóval a dobogóra kell minimális célként tekintenünk.”
A Sky Sports kérdésére Russell jóslatot is tett: szerinte Verstappen a 15. kör környékén fogja átvenni a vezetést, mert bár most nem fog annyira hátulról rajtolni, mint két hete Spában, Monzában a kevésbé hatékony DRS miatt az előzés is nehezebb lehet.