Russell a Francia Nagydíj végén Sergio Perezzel harcolt a dobogóért, amikor a brit éppen támadást indított a Red Bull ellen – Perez ekkor elhagyta a pályát, és Russell szerint jogtalanul jött vissza elé, a pozíció ugyanis szerinte az övé volt.
„Srácok, valamit tennünk kell. Egyenesen kiment” – mondta akkor a Mercedes pilótája csapatrádión, mire a versenymérnöke így felelt: „George, nem voltunk elöl.”
Russell azonban vitatkozni kezdett a csapattal: „Az első kerék a hátsó kerék mellett, ez a szabály. Ez a szabály, ha támadsz – én határozottan a hátsó kereke mellett voltam az elsőkkel.”
Habár a versenyen a pilóták általában mérnökeikkel beszélnek rádión, ezen a ponton Wolff is becsatlakozott a diskurzusba: „George, szegd le a fejed, le tudod vadászni” – mondta neki.
Wolff elmondta, érthető volt Russell reakciója, de szerette volna megnyugtatni pilótáját és egy kicsit ösztönözni őt.
„Versenyzőként eléggé idegessé válhatsz az adott helyzetben. Azt érzed, hogy nem helyes, ami történt. És a helikopter képét sem látják” – mondta a helyzetről Wolff.
„Megvolt a megfelelő tempója, és azt gondoltam, el tudja kapni a pályán, szóval mentálisan akartam neki adni egy kis újraindítást.”
Russell elmondta, nagyon jól esett neki, hogy Wolff szólt hozzá a versenyen.
„Dúltak bennünk az érzelmek. Úgy éreztem, hogy egy óriási manővert hajtottam végre Checóval szemben, de nem tarthattam meg a pozícióm” – nyilatkozta.
„Örültem, hogy hallottam Totót a rádión!”
„Ezekben a pillanatokban is együtt vagyunk. Amikor az autóban ülsz, egyedül érezheted magad. Nem tudod, hogy mit néznek a mérnökök, a mérnökök pedig nem tudják, hogy mi hogy érezzük magunkat az autóban.”