Delfinezés, túl nagy légellenállás, kiszámíthatatlan teljesítmény – csak néhány példa azok közül a problémák közül, amivel a Mercedes F1-es csapatának idén szembe kellett néznie. A konstruktőri címvédő istálló egy radikális formatervű autóval állt rajthoz az idei szezonban, ami alaposan megizzasztotta mind a pilótákat, mind a mérnököket. Az szezonzáró előtti utolsó fejlesztési csomagjukat az Amerikai Nagydíjon tervezik bevetni, miközben George Russell szerint folyamatosan a történtek megértésén fáradoznak.
„Adatközpontúságról van szó. Sokat elemezzük az eredményes és az eredménytelen versenyeinket, hogy megértsük, mi miért történt. Úgy gondolom, mostanra egésze egyértelművé vált, a magas és alacsony leszorítóerős pályákon miért hullámzott ennyire a teljesítményünk. Azt hiszem, erre a nyári szüneti utáni tripla hétvégén sikerült rájönnünk” – magyarázta Russell, aki nem szeretné elárulni, milyen felfedezéseket tett a csapat.
„Nem mennék bele a részletekbe, mivel nagyon keményen dolgoztunk rajta, és remélhetőleg kedvezően fog hatni a következő szezonunkra. Nem akarok olyat mondani, ami segítheti az ellenfeleinket. Idén többször kijelentettem már, hogy jó úton haladunk, de több alkalommal váratlan probléma hátráltatott minket.”
A Mercedes tagjai a szezon során többször kijelentették már, hogy végre „megoldották” az autójukat, de eddig folyton váratlan negatív fordulatokkal szembesültek. Russell szerint ennek most már vége.
„Szerintem most már túl vagyunk elég versenyen és körülményen, így nem hiszem, hogy újabb váratlan fordulat vár ránk. Volt már dolgunk delfinezéssel, a padlólemez leérése miatti sérülésekkel, a hasmagasság problémájával – annyi mindennel szembenéztünk, de most már hisszük, hogy jó úton haladunk” – bizakodott a fiatal brit.