A fiatal versenyző közvetlenül a Brit Nagydíj startját követően akaszkodott össze Zhou Alfa Romeójával, a koccanásból pedig az utóbbi időszak egyik legfélelmetesebb balesete kerekedett: a kínai pilóta versenyautója a levegőbe emelkedett, majd fejtetőn landolt, és nagy sebességgel a bukótérbe csúszott, végül pedig a gumifal és a törmelékfogó kerítés között állt meg.
Russell a történtek után leparkolta sérült autóját, majd azonnal odarohant Zhou versenygépéhez. Később sajnos nem folytathatta a versenyt, ez idő alatt ugyanis Mercedesét felpakolták egy trélerre, szóval az újraindításnál már nem lehetett ott.
A fiatal pilótát az Osztrák Nagydíj helyszínén, Spielbergben kérdezték meg arról, miért ugrott ki olyan hirtelen az autójából, melyet követően végül nem tudta folytatni a futamot.
„Azt hiszem, csak egy természetes reakció volt. Nyilván piros zászlóval leintették a futamot, és látni egy ilyen balesetet, miközben akkor azt gondoltam, az én autómnak is vége… Mint kiderült, nem így volt” – fogalmazott Russell. „Ez pedig csak tetézte az érzelmeket, vagy a frusztrációt, mert határozottan folytathattuk volna, és jó eséllyel erős eredményt érhettünk volna el.”
Russell a Forma-1-es versenyzők érdekvédelmi szervezetének [GPDA] igazgatója is, Ausztriában pedig arról beszélt, az F1-nek és az FIA-nak foglalkoznia kell azzal, hogy a gumifalak és a kerítés között nagyobb helyet hagyjanak a versenypályákon, hogy az autók ne tudjanak beszorulni oda.
„Horrorisztikus volt látni, ahogy beszorult oda, szó szerint nem tudott kimászni az autóból. Nyilván rendben volt, és láttam is, ahogy mozog. De versenyzőként tudjuk, hogy elég szűkös odabent. Ott van a sisak, a ’Haló’, valamint a fejvédő az autón. És amikor a gumifal lényegében ott van a sisakod tetején, és megakadályoz abban, hogy kimássz fejjel lefelé lógva, az horrorisztikus helyzet.”
„Úgy gondolom, mindenféle katasztrófa lehetőséget kínál a fejlődésre. Egyértelmű, hogy lehetett volna egy kicsit másképp pozícionálni a dolgokat, hogy lehetősége legyen kimászni. Nyilván be volt szorulva oda, ezt pedig meg kell oldani.”