Sainz a 4. helyről rajtolt a vasárnapi, szuzukai versenyen, végül a két Red Bull mögött a 3. pozícióban futott be. A spanyol pilóta mögött csapattársa, a 8. helyről startoló Charles Leclerc ért célba, a Ferrari pedig alapvetően remek stratégiákat alkalmazott az 53 körös verseny során. Sainz ugyanakkor rámutatott, ez elsősorban annak köszönhető, hogy idén olyan autóval rendelkeznek, mellyel lehetőségük van változatosan taktikázni.
„Azt gondolom, az elmúlt három évben sikerült fejlődést elérnünk a stratégia terén” — mondta a spanyol versenyző. „De ha most egy komolyabb lépést véltek felfedezni a stratégia terén, az pusztán az autó miatt van.”
„Azt gondolom, most egy olyan autónk van, mely lehetővé teszi, hogy rugalmasabbak legyünk a stratégia terén, erre tavaly nem volt lehetőségünk. Akkor kénytelenek voltunk egy meghatározott körben kiállni, nem tudtuk elnyújtani az etapokat. Annyira jelentős volt a degradáció, hogy mindig az volt, hogy voltak olyan versenyzők, akik tovább el tudtak menni, és fel is tudtak zárkózni ránk keményebb gumikkal. Tavaly nulla rugalmassággal rendelkeztünk, képtelenek voltunk bármit is csinálni. Szóval sokszor úgy tűnt, hogy nem jól taktikáztunk.”
„Ha viszont egy olyan autónk van, mely jobban bánik a gumikkal, a két versenyző gyakrabban tudja vele a határokat feszegetni, megvan az extra rugalmasság, és a stratégiák is jobbnak tűnnek. Ezzel persze nem degradálom azt a fejlődést, amit elértünk ezen a téren. Csak úgy gondolom, mindez nagyon sokat segít.”
Hat hónappal ezelőtt Sainz a 6. helyen ért célba a Japán Nagydíjon, idén pedig egy remek versenyt követően dobogóra állhatott. Azt mondja, ez is jól mutatja, mennyivel jobb autójuk van 2024-ben.
„Egyszerűen csak javítottunk az autón. Az emberek azt is gondolhatják, jobban vezetek, meg ilyesmi, de a realitás a Forma-1-ben az, hogy az autó nagyon fontos. Ugyanakkor viszont én is nagyon jó formában vagyok. Magas szinten teljesítek, ugyanakkor viszont egy olyan autónk van, amivel egy kicsit tovább el lehet menni, közelebb lehet kerülni vele a piszkos levegőben, jobban lehet játszani a stratégiával.”
„Jobban lehet csillogni vele, ezért is fontos egy versenyző számára, hogy karrierje során jó autóban üljön. Tavaly, a versenyeken mindig úgy tűnt, hátrafelé haladunk, védekezünk. Borzasztó volt a gumikezelésünk, és nehéz volt jó versenyeket futni. Idén hirtelen három versenyén két dobogót szereztem, sokat előztem, és tudtam nyerni is. Teljesen más képet fest. Ez is azt mutatja, hogy ebben a sportban ez is nagyon fontos.”