A spanyol pilóta a második rajthelyről várhatta hazai Forma-1-es versenyét, a dicsőségben azonban most nem volt lehetősége fürdőzni. Bár a rajtnál még megszorongatta a pole-pozícióból induló Max Verstappent, a futam hátralévő része során először a mögüle rajtoló Lewis Hamilton, később pedig a középmezőnyből felzárkózó George Russell és Sergio Perez is megelőzte őt. Mint Sainz utólag elárulta, a verseny során lényegében egyetlen igazán erős kört sem engedhetett meg magának, mivel a Ferrari nagyon rosszul kezelte az abroncsokat.
„Őszintén szólva az egész futamot a gumik menedzselésével töltöttem, mivel nem bánunk jól velük. Egy ilyen pályán egyszerűen nem tudtam keményen hajtani. Tudjuk, hogy ez az autónk egyik gyenge pontja. Az egész verseny során spóroltam, próbáltam megfelelő hosszúságú etapokat teljesíteni, de még ez sem mindig sikerült. A nagy sebességű kanyarokkal tarkított pályákon szembetűnők az autó gyengeségei, de egyben azt is megmutatja, hogy tegnap mennyire jó kört teljesítettünk. Ezek a pályák nem kedveznek nekünk” – magyarázta.
Bár a Ferrari fejlesztési csomaggal érkezett Barcelonába, ennek hatása eltörpült a fent említett problémák mellett. Sainz szerint az határozottan rontotta az összképet, hogy az eddigi „legrosszabb pályájukra” vitték el a fejlesztéseket.
„Nehéz megmondani” – reagált arra a kérdésre, pontosan miben segítette őket a fejlesztési csomag. „Tudom, hogy a gyárban óriási erőfeszítés árán készültek el vele, de a pálya karakterisztikái miatt valószínűleg még nem éreztük meg az igazi hatását. A pattogás és a gumikopás miatt itt soha nem lettünk volna igazán versenyképesek” – magyarázta Sainz, aki további fejlesztésekre ösztönözte a csapatát.