A sprintversenyt tartalmazó hétvégék sajátsága az is, hogy a csapatok a megszokottól eltérő programmal készülnek a második szabadedzésre – amit a szombati nap első F1-es eseményeként tartanak, már az időmérő után, de pár órával a rövid verseny előtt. Mivel az egykörös tempó fitogtatására a hétvége során többé már nem lesz szükség, mindenki kizárólag a hosszú etapokra hangolt, így a legjobb köridők három és fél másodperccel elmaradtak a Max Verstappen pénteki pole-pozíciós idejétől.
A 12:30-kor kigyulladt zöld lámpák pillanatában még csak 18 autó állt készen a körözésre, a Mercedest ugyanis továbbra is a pénteki kettős baleset utóhatásai sújtották. Bár a csapat péntek óta a két összetört autó megjavításával foglalkozott, a szabályok értelmében a szabadedzésig csak hat órát tölthettek a garázsban a szerelők, így nem tudták időben összerakni a jelentős szerelést igénylő két autót. A csapat az edzés kezdetén azon reményének adott hangot, hogy George Russell és Lewis Hamilton is képes lesz pályára hajtani nagyjából harminc perc elteltével.
Végül mindkét autó elkészült. Russellé korábban, ő nagyjából negyed óra elteltével már pályán volt, így nem is veszített túl sok gyakorlási időt a többiekhez képest. Hamilton viszont csak akkor tudott munkába állni, amikor már csak 14 perc volt hátra a szabadedzésből, de a szükséges rendszerellenőrzéseket így is elvégezhette.
A két Mercedes végül a 7. és a 9. helyen zárta a gyakorlást, ahol az eltérő üzemanyagmennyiségek miatt a helyezések kevésbé lehettek mérvadóak. Az élen így is a sprintfutam rajtrácsának első három helyezettje zárt: az első lett Carlos Sainz 1:08,6-os idővel, öt századdal mögötte csapattársa, Charles Leclerc végzett, a harmadik pedig a pole-pozíciós Max Verstappen lett – nyomában Fernando Alonso és Esteban Ocon Alpine-jával. A mezőny szinte kizárólag a lágy és a közepes keverékű gumikat próbálgatta, néhányan a 40 megtett kört is meghaladták.
Az Osztrák Nagydíj sprintversenye közép-európai idő szerint 16:30-kor startol.