Az olasz gumigyártó még pénteken este fedezett fel sérüléseket bizonyos abroncsokon, vizsgálatai pedig arra jutottak, hogy azokat a katari pálya kerékvetői okozták. A Pirelli ezt követően azonnal értesítette az FIA együléses versenyzéssel foglalkozó divíziójának vezetőjén, Nikolas Tombazist, nem sokkal később pedig lépések is születtek a történtek okán.
Hogy megelőzzék a további problémákat, a 12-es és 13-as kanyarokban módosítottak a pályahatárokon, és beiktattak egy 10 perces extra gyakorlást a sprintkvalifikáció előtt, hogy a versenyzők alkalmazkodni tudjanak ezekhez. Jelezték továbbá, nem kizárt, hogy a vasárnapi versenyen kötelezővé teszik majd a három kerékcserét, valamint megszabják az etapok maximális hosszát.
Ezen döntéseket Tombazis kommunikálta is a csapatok felé, ám csupán percekkel azt megelőzően, hogy a médiát is értesítették egy sajtóközlemény formájában. Mivel a csapattagok és a versenyzők ekkor még a hotelekben tartózkodtak, vagy épp úton voltak a pályára, sokan a médiából, vagy az egymással folytatott üzenetváltásokból értesültek a változtatásokról.
Carlos Sainz frusztrált amiatt is, hogy a szervezők nem tanultak a 2021-ben tapasztalt problémákból.
„Ha a biztonságról van szó, akkor meg kell lépni” – mondta a Ferrari pilótája a változtatásokról. „Nyilvánvalóan nem tetszik, mint ahogy az sem, hogy 2021-ben jártunk már itt, és volt két év arra, hogy reagáljanak ezekre a rossz kerékvetőkre. Volt egy újraaszfaltozás, újracsinálták a kerékvetőket is, és valamiért az FIA jóváhagyta azokat azokat a kerékvetőket, melyek kinyírják a Pirelli-gumikat.”
„Én nem okolom a Pirellit, ugyanakkor viszont valami nyilvánvalóan történik… És úgy érkeztünk meg ma délelőtt, hogy a sajtóban láttuk a híreket. Senki sem informált bennünket a pályahatárokra vonatkozó módosításokról, senki sem jelezte, hogy a gumik megsérülnek, vagy ilyesmi.”
„A sajtóból kell megtudnunk dolgokat, és ennek nem így kellene történnie. A versenyzők érdekvédelmi szervezeteként (GPDA) nem örülünk ennek a helyzetnek, és reméljük, hogy az együttműködés elkezd jobbá válni, mert amikor a biztonságról van szó, és szükség lenne az álláspontunkra, akkor nem elég jó az, ha a sajtóból tudunk meg dolgokat.”