A múlt hétvégi Kanadai Nagydíj kétségkívül legnagyobb izgalmait Carlos Sainz és Max Verstappen szolgáltatta, akik a verseny utolsó negyedében kemény csatát vívtak egymással a futamgyőzelemért. Az összecsapás 21 körrel a leintés előtt kezdett kiéleződni, amikor Yuki Tsunoda balesetét követően Sainz a vezető helyét feladva egy friss szett kemény abroncsért a bokszba hajtott, majd közvetlenül Verstappen mögé tért vissza. A cserével 6 környi gumielőnybe került a szintén keményeken autózó hollandhoz képest, de utólag belegondolva Sainz úgy látja, talán a lágyakkal több esélye lett volna a címvédő ellen. Új közepes keverékek nem álltak a rendelkezésére.
„Utólag elgondolkodtam rajta. A biztonsági autó kicsit tovább maradt kint, mint amire számítottunk. Mire zöld zászlót kaptunk, már csak nagyjából 16 kör volt hátra. Ekkora távra talán kipróbálhattuk volna a lágyakat, amelyeket gyorsan megmelegítve megtámadhattam volna Maxot” – magyarázta a végül második helyen leintett Sainz, aki szerint utólag mindig könnyű okosnak lenni.
„Akkor még huszonvalahány kör volt hátra, így határozottan a kemény volt a leggyorsabb megoldás. Különösen azt figyelembe véve, hogy Maxéhoz képest frissebbek voltak. Kár érte.”
A biztonsági autós fázis előtt Sainz körülbelül 8 másodperccel autózott Verstappen előtt, aki egyre közeledett hozzá. Szerint Tsunoda balesete nélkül több esélye lett volna a győzelemre.
„Úgy érzem, a biztonsági autó nélkül nehezebben kapott volna el. Abból egy jó csata lehetett volna a végén. Készen álltam a kockás zászlóig küzdeni. Jó volt a tempóm, 17,3-as köröket futottam, szerintem sikerült volna elöl maradnom.”
A ferraris elmondása szerint Verstappent üldözve mindent kockára tett, de így sem sikerült az előzés. Nem volt elég nagy a sebességkülönbsége a Red Bullhoz képest, így csak ritkán tudta fél másodpercnél jobban megközelíteni.
„Kemény, intenzív küzdelem volt. Tudtam, hogy az egész futam során volt némi tempóelőnyöm hozzá képest, és talán 5-6 körrel frissebbek az abroncsaim. Az előzéshez azonban itt köröként 2-3 tizedmásodpercnél többre van szükség. Én mindent beleadtam. A rázóköveken, a falak mellett és egyszer-egyszer a szélárnyékban is kockázatot vállaltam. Párszor közelebb kerültem, de nem annyira, hogy bárhol betegyem mellé. Mindenesetre én megpróbáltam.”
A fentiek ellenére Sainz elégedettségét fejezte ki, az autója ugyanis az intenzív igénybevétel ellenére jól teljesített. Ahogy ő maga is.
„Szerintem az egész verseny során gyorsabbak voltunk a Red Bullnál. Idén talán először mondhatom, hogy én voltam a leggyorsabb a pályán, ami reménnyel és magabiztossággal tölt el.”