A spanyol pilóta motorhiba miatt kiesett a két héttel ezelőtti Osztrák Nagydíjon, és már a pénteki szabadedzések előtt tudni lehetett, hogy 10 rajthelyes büntetést kap, autójába ugyanis kicserélte a vezérlőelektronikát a Ferrari. Mivel ebből a komponensből egy idényen belül legfeljebb kettőt használhat fel minden versenyző, Sainz pedig már a harmadikat kapta, elkerülhetetlen volt a rajtbüntetés.
A Ferrari pilótája a legjobb köridővel zárt a Francia Nagydíj pénteki nyitónapján, a szabadedzések után azonban elhintette, várhatóan további motorkomponenseket is kicserél majd autójában csapata – ez pedig azt jelenti, hogy a mezőny végéről lesz kénytelen nekivágni a vasárnapi versenynek.
„Határozottan pozitívan alakult a péntek. Sok kört nem tettem meg kevés üzemanyaggal, de az a pár kör versenyképes volt, ami azt mutatja, hogy jó irányba haladunk” – magyarázta a rutinos versenyző. „De én inkább a hosszú etapokra fókuszálok, mert nem leszek harcban a pole pozícióért a büntetéseim száma miatt.”
Amikor Sainzot szembesítették azzal, hogy egyelőre csak egy 10 rajthelyes büntetésről tud a közvélemény, a spanyol pilóta félénken hozzátette: „Meglátjuk. Úgy értem, megvan már ez a 10 rajthelyes büntetés, szóval gondolhatjátok, mi következik.”
Mivel a Ferrari pilótája jó eséllyel a mezőny végéről indul tehát, adja magát a kérdés, mennyire optimista azzal kapcsolatban, hogy előre tudja majd küzdeni magát a futamon.
„Párszor megpróbáltam előzni autókat, mert tudom, hogy sok manőverre lesz szükségem – és azt kell mondjam, egy kicsit nehezebb, mint vártam. Főleg azért, mert hátszél van a hátsó egyenesben, emiatt pedig úgy tűnik, a szélárnyék és a DRS kevésbé hatásos.”
„De nincs más választásom, meg kell találnom a módját annak, hogy előzzek, és a legjobb orvosság erre az, ha egy kicsit gyorsabbak leszünk vasárnap. Meglátjuk majd, amikor mindenki a valódi motorüzemmódot használja a futamon, hogy meglesz-e a végsebességünk az előzéshez. Remélem, hogy igen, mert sok helyet kell majd nyernem!”