A spanyol versenyző végül a 4. helyen futott be Floridában, a leintés után rá kiszabott 5 másodperces időbüntetése miatt azonban visszacsúszott az 5. pozícióba. A versenyt Lando Norris nyerte meg a McLarennel, aki profitált abból, hogy a verseny 28. körében Logan Sargeant és Kevin Magnussen balesete miatt pályára küldték a biztonsági autót.
Norris az élmezőnyből a legtovább maradt kint a pályán kerékcseréje előtt, és mivel biztonsági autós körülmények között állt ki a bokszba, végül Max Verstappen elé tudott kerülni. Pedig a fent említett baleset előtt Carlos Sainz még előtte autózott — ha még egy kört vártak volna a kerékcserével, a spanyol szerint nyerhettek volna.
„Frusztrált vagyok, mert előtte voltunk az említett kiállást megelőzően, mielőtt bejött a biztonsági autó” — magyarázta a Ferrari versenyzője. „Ha még egy kört kint maradtunk volna, talán mi is nyerhettünk volna.”
Sainz a verseny második felében próbálta felküzdenie magát, de nagyon nehéz dolga volt Oscar Piastrival szemben, a Ferrari ugyanis nemigen tudta tartani a lépést a McLarennel az egyenesekben. A spanyol aztán egy bevetődős manőverrel próbált az ausztrál elé kerülni, a két autó azonban összekoccant — később emiatt büntették meg Sainzot.
„Rájöttem, hogy itt az ideje agresszívnak lenni, mert mindenki agresszív volt” — mondta a háromszoros futamgyőztes, még mielőtt kiderült volna büntetése. „És ha meg kellett előzni Oscart — látszott, hogy a hosszú egyenesekben küszködünk — ez azt jelentette, hogy belülről kellett megkockáztatnom az előzést. Meg is tettem.”
„A végén jó tempóval közeledtünk az előttünk lévőkhöz, Maxhoz [Verstappen] és Charles-hoz [Leclerc], de már túl késő volt. Túl sok időt veszítettem Oscarral.”