Carlos Sainz szerint a Ferrari számára a kármentésről szólt a Forma-1-es Szingapúri Nagydíj 62 körös futama, miután az időmérő edzésen csapattársával, Charles Leclerc-rel együtt csak a mezőny közepéből, a 9-10. pozícióból rajtoltak. A Ferrari autója az utóbbi néhány versenyen egészen ígéretes formát mutat, Sainz szerint azonban a gumimelegítés hatékonyságán azonban javulniuk kellene, ez ugyanis érezhetően visszaveti a kvalifikációs teljesítményüket.
„Szerintem szabad levegőbe kerülve Charles és én is azonnal megmutattuk, hogy nincs semmilyen problémánk, és egészen erősek vagyunk. A legnagyobb problémánknak most az tűnik, hogy az időmérő edzéseken megfelelő hőmérsékletre melegítsük az abroncsokat. Ez jelenleg egy gyengeségünk. Ezen dolgoznunk kell, mert biztos vagyok benne, hogy az első háromból rajtolva a hátralévő hat versenyen harcban lehetünk a futamgyőzelmekért” – magyarázta Sainz, aki a rajtot követően a 12. pozícióba csúszott vissza, miután érzése szerint Franco Colapinto túl optimistán ment bele az egyes kanyarba.
„Számunkra ez a nap a kármentésről szólt, különösen a rajt után, amikor az egyik Williams majdnem kiütött két-három autót. Részemről elkerülő manőverre volt szükség.”
Sainz egyébként úgy érzi, a hetedik helyezésnél számára nem igazán volt több a mai versenyben, miután az időmérő edzésen történt balesete miatt a Q3-ban nem tudott mért kört futni. Ráadásul a rajtnál megtörtént a Colapinto-eset is.
„Onnantól úgy éreztem, hogy előzési lehetőségek híján végleg benne ragadtunk a középmezőnyben. Úgy döntöttünk, hogy egészen korán, a 12. körben kereket cserélünk, hogy az egész középmezőny elé tudjunk vágni. Emiatt a verseny végén az elhasznált abroncsok miatt könnyű célpont voltam. De legalább az elején sikerült párat előznöm, valamennyit a tempómból is megmutattam, és túléltem a végéig.”