Sainz a 4. helyről startolhatott az évadnyitó futamon, végül pedig a két Red Bull-pilóta, Max Verstappen és Sergio Perez mögött dobogós helyen ért célba. Bár a rutinos pilóta csapattársához, Charles Leclerc-hez hasonlóan bajlódott a fékekkel, végül sikerült erős formában kezdenie az évet, aminek saját bevallása szerint is nagyon örül.
„Azt gondolom, fontos volt jól, egy erős versennyel kezdeni a szezont — nemcsak a jövőm miatt, hanem magam miatt is” — mondta a spanyol. „Tavaly sok versenyt töltöttem el úgy, hogy a tükrömet bámultam, vigyáztam a gumikra, védtem a pozíciómat. És emlékszem, hogy az autóbemutatón azt mondtam, ‘igen, idén bárcsak olyan autónk lenne, amivel lehet versenyezni, támadni, és ne kellene sokat foglalkozni a gumikkal, és bárcsak előzhetnénk ahelyett, hogy hátrafelé nézelődünk.”
„És pontosan ezt kaptuk. Támadtam a versenyen, nagyon jó tempóm volt, és minden nagyon jó volt ahhoz, hogy a 3. helyen érjek célba. Nem volt sima és egyszerű verseny, de nagyon élveztem.”
Sainz azt mondja, főleg akkor volt problémája a fékekkel, amikor egy másik autó mögött volt kénytelen autózni.
„A verseny első etapjában, illetve a második etap elején, valahányszor forgalomban autóztunk, nagyon vibráltak a fékek, a pedál pedig egy ponton elkezdett nagyon mélyen fogni. Szóval balanszírozni kellett: vagy megszabadulok a piszkos levegőtől és előzök, vagy elkezdem óvni a fékeket, mivel megadják magukat, vagy ki tudja, mi történik? Elkezdtem vigyázni rájuk azzal, hogy egy kicsit kihúzódtam az egyenesekben, hogy hűtsem azt az oldalt, amelyik túlhevült, és ahol elkezdett jelentősebb lenni a vibráció. És aztán elkezdhettem előzni, illetve előrébb lépni.”
Sainz hozzátette, a Red Bull pazar versenytempója egyáltalán nem lepte meg őt: „Nem. Amikor láttam Max és Checo hosszú etapjait a második edzésen, illetve a teszteken, nem volt titok. Három napon át itt dolgoztunk. Tudtam, hogy 3-4 tizedes előnyben vannak, ha nem fél másodpercesben — függően a körülményektől. Tudtam, hogy nagyon nehéz lesz legyőzni a Red Bullokat. Ráadásul megspóroltak egy új lágy gumit is a versenyre, ami jól mutatja, mik voltak a szándékaik és terveik.”
„Szóval tudtam, hogy a Red Bullt nagyon-nagyon nehéz lesz legyűrni. Már az kellemes meglepetés volt, hogy az egyikkel tartani tudtuk a lépést, és lehetőségünk volt csatázni vele. Szerintem ez volt az egyik legerősebb pályájuk a hátsó abroncsok nagy degradáció miatt. Remélhetőleg az autónk jobban életre kel majd, és képesek leszünk nagyobb kihívás elé támasztani Maxot, ha olyan pályákra érkezünk, melyeken az első tapadásnak van nagyobb jelentősége.”