Sainz nagy balesetbe keveredett a harmadik gyakorláson, autóját nagy tempóval csapta a gumifalnak, a Ferrari szerelőinek pedig kőkeményen kellett dolgozniuk azért, hogy időben összerakják a versenyautót.
Az olaszok végül sikerrel jártak, Sainz pedig pályára tudott gurulni, és végül a 6. helyen zárt. A Ferrari versenyzője az időmérő után azt mondta, úgy érzi, megérdemelte a balesetet, mert hibázott.
„Kezdetben nem tudtam, mi történt” – mondta Sainz. „Aztán elvégeztem egy kis elemzést, amíg lenyugodtam, és az alapján, amit az időmérőn láttunk, teljesen világos, hogy centiméterekkel az ideális ív mellett egyértelműen kevesebb a tapadás, mint belül, van ott némi por.”
„Talán 20 centivel elvétettem a kanyar csúcspontját abban a körben, és látni is lehet, hogy egy kis port is felvertem, ez pedig elég szerintem ahhoz, hogy ilyen baleset történjen ezen a pályán.”
„Ami a kihívásokat illeti, Monacótól és Bakutól eltekintve talán ez a pálya jelenti a legnagyobb kihívást a versenyzőknek. Imádtam! Amikor a többiek [George Russell és Nicholas Latifi] kicsúsztak, akkor is úgy éreztem, hogy megérdemeltem, hogy balesetet szenvedtem, mert 20 centivel lementem az ívről, és egy pályának pont ilyennek kell lennie.”
„És az F1-nek is olyannak kell lennie, hogy megfizetjük a hibáink árát. Ilyen pályákat akarunk a jövőben. Nem olyan irányba akarunk elmenni, mint 10 éve.”
Sainz elárulta, egyáltalán nem volt biztos abban, hogy sikerül újjáépíteni autóját az időmérőre.
„Addig kétségek közt voltam, amíg pályára nem gurultam. Amikor ilyen helyzetbe kerülsz, általában negatívan gondolkodsz, mert összetörted az autót, komoly munkát okoztál a csapatnak. És ilyenkor arra gondolsz, hogy nem fog összejönni.”
„De aztán hirtelen a szerelők megcsinálják a lehetetlent, te pedig már kint is vagy a pályán. Igen, nagy nyomás ez mindenki számára, és újra össze kell szedned magad, meg kell bizonyosodnod arról, hogy nem teszed újra a falba, és megcsinálod az időmérőt. Nehéz dolog ez.”