Sainz a 2. helyen zárta a vegasi második szabadedzést, ám már most tudni lehet, hogy legjobb esetben is csak a 11. helyről rajtolhat majd a vasárnapi versenyen, miután 10 rajthelyes büntetést kapott. A spanyol pilóta még az első szabadedzésen hajtott rá egy fellazult csatornafedélre, minek következtében autója jelentősen megsérült, emiatt pedig az akkumulátort is ki kellett cserélnie — amiből így az idei harmadikat kellett beépíteni versenygépébe.
Sainz azt mondja, ő szerencsére megúszta sérülés nélkül az incidenst, és persze nagyon hálás csapatának, hogy a második szabadedzésen már pályára tudott gurulni.
„Jól vagyok, köszönöm. Elég nagy ütést kapott a hátam és a nyakam az incidens során, amit mindannyian láthattatok” — mondta a Ferrari spanyolja. „Sajnos a kasztni, az erőforrás, az akkumulátor, és még az ülésem is megsérült, és komoly erőfeszítésekre volt szükség a szerelőink részéről, hogy összerakjanak egy teljesen új autót. Heroikus küzdelem volt ez, aminek köszönhetően teljesíteni tudtam a második szabadedzést. Most pedig már a folytatásra koncentrálhatunk.”
„Jó volt odakint, látható, hogy meglehetősen versenyképesek vagyunk, szerintem a pálya vonalvezetése is egy kicsit jobban fekszik nekünk, mint a legutóbbi néhány helyszín, és jól használjuk a gumikat is egy körön, versenyképesek vagyunk. Szóval eléggé izgatott és optimista voltam, de sajnos, ahogy véget ért az edzés, a csapatom közölte velem, hogy kapok egy 10 rajthelyes büntetést egy olyasvalamiért, ami nem az én hibám volt, és a csapat sem tehetett róla. Ez pedig teljesen megváltoztatta az érzéseimet és a véleményemet a hétvégével kapcsolatban.”
„Nyilván nagyon csalódott vagyok, hitetlenség van bennem a helyzettel kapcsolatban, úgyhogy nem igazán fogtok boldognak látni ezen a hétvégén.”
Arra a kérdésre, hogy a versenyen mekkora esélye lesz majd felzárkózni, Sainz kifejtette: „Lesznek előzési lehetőségek, de momentán túlságosan csalódott vagyok, és nem is igazán szeretnék a folytatásról beszélni, mert ami ma történt, az nagyon egyértelmű példája annak, hogy mennyit kellene még fejlődnie ennek a sportágnak. Az FIA-nak, a csapatoknak, a szabályoknak… Ezt abszolút vis maiornak kellene tekinteni, nem kellene büntetést kapnom, de mindig rosszabbá tudják tenni a helyzetét valakinek, és jelenleg ennek én fizetem meg az árát.”